söndag 2 mars 2008

Carneval

Ordet 'carneval' betyder kött farväl. Det har jag paradoxalt lärt mig genom texten på baksidan av ett komjölkpaket från Arla. Arla... ett företag av ren ondska. Toppen utav Sveriges ondskeiperium, utan tvekan. De är värre än Scan.

Jag tycker mjölkindustrin är långt mer provocerande och grym än köttindustrin. Varför? Framför allt eftersom den är så absurt idylliserad. Människor i allmänhet har en fin bild av mjölkindustrin och mjölkkor. Man ser bregottreklamen där ett stackars barn får agera koröst och säga "när jag blir stor ska jag också göra bregott, som mamma" eller något i den stilen. De leker och skuttar i hagen. Prao i bregottfabriken my ass.

Men visst, om en komjölkdrickare tycker det känns OK att dricka modersmjölk från en ko som tvingats bli gravid, tvingats föda ett barn, tvingats se sitt barn försvinna och tvingats bli utpumpad på den ur brösten kommande kroppsvätska som egentligen var ämnad för det egna barnet, så fine. DRICK DIN JÄVLA MJÖLK.

Drick du modersmjölken från en annan ras. För du kan väl stå för det? Stå för att det är OK att dricka från brösten av en ko som står uppbunden 2/3 av året, som blivit våldtagen och förvägrats hjälp till abort, som blivit fråntagen sin baby, som tvingas gå igenom samma visa med påtvingad graviditet i sisådär 6 år innan den får kroppen isutågad och formad till burgare?

Du kan väl stå för det?

1 kommentar:

Anonym sa...

thanks for opening my eyes.