torsdag 16 juli 2009

Aktuella reflektioner

Krispiga morötter. Krispiga, saftiga morötter.
Nej, jag skulle inte tro det.
Jag skulle fan inte tro att det finns så mycket som går upp mot det!!
HEJ DÅ!!


Eller nej.

Först.

1.
Really, my wife can sometimes be a terrible dog.
Det berättade en fransman för mig idag. Han skulle köpa en fästingplockare, eftersom hans fru - som stod bredvid eller bakom honom hela tiden - hade fått en fästing. Jag visade dem vad vi hade att erbjuda, nämligen en fästingplockare för hundar. Den funkar givetvis utmärkt att använda på människor också. ... vilket jag framförde. ... varpå han sa
Really, my wife can sometimes be a terrible dog.
Jag fnissade till, frun stod knäpptyst och bara flinade lite skevt, tittade på mig. Och jag tänkte,

typiskt.


2.

Noterade en annan tänkvärdhet.
Jag stod och plockade varor i en gång. Hon passerade gången. Stannade till. Fick syn på mig och i samma ögonblick utbrast hon för sig själv
Ah, just det, smördeg!
Vafan? tänkte jag då. Varför påmindes hon om smördeg när hon såg mig?

2 kommentarer:

Linda sa...

för att du är söt som en smördegsbakelse såklart!

Isak sa...

hahhahah...
smördeg.

det var fan morgonens. bästa.