söndag 8 maj 2011

Det som hänt Ola Lindholm

En sak till vill jag kommentera, och det är allt jidder runt Ola Lindholm. Expressen har hängt ut honom som knarkare och det är polisen som släppt uppgifter till Expressen. Hela grejen är sjuk och jag känner avsmak inför hur Ola Lindholm har behandlats. Jag delade hans blogginlägg på Facebook eftersom jag ville att fler skulle läsa det. Sen tänkte jag att fan, nån borde starta en Facebookgrupp, nån borde starta ett upprop för honom, jag borde ringa Kamratposten och vädja till dem att behålla honom som chefredaktör. Sen tänkte jag ett steg till. I det här fallet är det jävla pajaspoliser som borde kickas från sitt jobb och det är jävla pajasjournalister som skadats grovt av sitt jobb så att de tappat förmågan att känna medlidande, att kunna stava till personlig intregritet och respekt, som gör vadsomhelst för att sälja lösnummer. Men kamrater, enskilda människor är inte problemet här. Poliserna och journalisterna är idioter men det hjälper ingen att de får betala skadestånd för vad de gjort. Skadan är redan skedd. Det här är inget annat än ett resultat av ett samhällssystem där profit går före granskande journalistik inom mediavärlden, där rättvisa är när våldtäktsmannen sätts bakom lås och bom istället för att förebygga roten till våldtäktsmannens problem, där övervakning och höga murar är vad som anses ge skydd åt medborgarna snarare än medmänsklighet och solidaritet. Svenska samhället är ett kallt samhälle. Svenska samhället är ett kapitalistiskt samhälle. Svenska samhället är rikt i kvantitativa ekonomiska termer på bekostnad av arbetarklassen, människor i nästan alla andra länder i världen, djur och miljö. Här agerar vi inte för att stoppa miljöproblemen eftersom det är för dyrt - och denna myt försöker borgarna tuta i oss alla på alla möjliga områden. Det är lögn. Ursäkta stickspåret. Det system där Expressen måste sälja lösnummer och förstöra människors liv för att överleva, det är det system som är roten till det Ola Lindholm blivit utsatt för. Det system där en polis har moral och sån inställning till sin del i rättssäkerheten att hen kan sälja en story till Expressen för att tjäna en extra hacka - korruption, om det är så det gått till - det är roten till det Ola Lindholm blivit utsatt för.

3 kommentarer:

Isak sa...

tru dat.

Anonym sa...

Provresultaten tyder ju på att han med säkerhet haft kokain i kroppen. Varför inte starta ett upprop för Persbrandt i stället?

Johan sa...

tjugihundra... arton. då kan du tillträda som regeringschef för sverige. eller valfritt landområde dit jag får flytta.
tack och bock.