lördag 1 november 2008

Internationella vegandagen idag!

Djupfryst, snörvlande, ont i ryggen, ont i armarna, trött i benen, trött i kroppen, trött i huvudet. Resultatet av en underbar dag.

Det är ett hårt jobb att veganisera världen. Man får ta lite i taget. Idag tog vi 1/11 2008 kl 12-16 vid Björns trädgård. Massor av sojayoghurt (tack tack tack Biofood!), varm choklad, chocolate chip cookies, vegansk mars(!!!!!), morotskaka, kärleksmums, kladdkaka, chokladmousse. Oj vad vi bjöd friskt - allt för att sprida vårt fantastiska anti-mjölkbudskap. Det var så pepp alltihop. Folk blev så glada, varm choklad var framför allt en megahit.

Många trevliga, på riktigt trevliga samtal blev det. Folk verkligen lyssnade och tog in vad man sade. Jag fick en äkta känsla av att vi lyckades utdela ett ganska bra gäng verkliga tankeställare. Plantera frön, det är vad vi gjort idag. Och jag tror det hängde på att vi bjöd. Gratis verkar vara ett effektivt lockbete. Sjukt nog, men bra att tänka på.

Nu sitter jag och väntar på att min paj ska bli klar. Jag köpte den på Goodstore igår och det ska bli ett sant nöje att sätta tänderna i den. Apropå Goodstore så älskar jag Goodstore. Goodstore är Stockholms stolthet, om jag får bestämma. Det bästa som hänt Stockholm de senaste åren. Åk och handla, det är allt jag har att säga. Handla på Goodstore!

Jag fyller år om mindre än två veckor och jag har inget planerat. Jag tror jag skulle vilja... äh, jag vet inte, jag vill bara ha mysigt. Inget festande, bara människor, mat och mys. Men jag är glad så länge jag får en puss av Timmy.

Timmy och jag firar 3,5 år idag. Det ni. Crazy!

Inga kommentarer: