fredag 21 november 2008

Just give me your kiss

Aerosmith/Run DMC, Walk this way, och peppen växer. Aerosmith får ett stort plus bara i egenhet av att ha en stor mun i bandet. Jag vill gärna ha en Aerosmith-skiva har jag kommit på för att 1) det är så roligt att sjunga med så öppen mun som möjligt och 2) det är så jävla catchy musik!

Idag har jag skickat in min hemtenta så nu har jag bara allt annat kvar. Skönt med en bock i protokollet. Jag har skrivit långsökta diskussionssnuttar där jag fångat upp trådar som kanske inte alls har relevans men det är väl kul att såga målstyrnings-styrningen och måla upp till ett hot mot hela valdemokratisystemet, festligt, party, jag vill ha tomatsoppa med pasta och sen vill jag har chips och julmust and I'm gonna have it all! Det är fint.

Åh. Jag sov middag nyss. Mellan 14.15 och 15.45. Det var jävligt skönt. Men det är inte the point. The point is att jag drömde så otroligt otroligt konstiga saker, det hände så konstiga saker att jag minns att jag i drömmen på allvar funderade på om jag hade blivit galen och hur jag i så fall skulle söka hjälp, jag tror jag blev lite oroad över min hälsa. Det var en katt. Den blev en groda. En till katt, den blev en häst. Hästen var väldigt väldigt stor. Allt innanför en liten, rentav trång lägenhets väggar. Hästen stod lite för nära mig en gång, jag förstår inte hästar, jag blev rädd och försökte fösa bort den, varpå den demonstrativt vände på sig och placerade sin bakdel framför mig och började sparka frenetiskt. Jag försökte klappa hästen så han skulle lugna sig. Och så katten/grodan. Den där grodan... den försvann nog. Men katten. Den bytte storlek hela tiden. Plötsligt var han en fullständigt energisk kattunge som hoppade i en julgran. Sen blev katten långhårig och stor och fluffig. Sen kom Morrgan hem, förmodligen med Timmy. Timmy försvann ett tag, han återvände med famnen FULL av små, svarta kattungar som krälade runt. Morrgan hade fått dem, Morrgan är en man. Timmy visade mig sitt rum där han hade satt upp en liten lapp för varje kattunge på väggen. Jag hade inga glasögon så jag fick dem till 18. De var 24. Där nånstans började jag fundera på om jag kanske skulle sätta på mig glasögon och om jag höll på att bli galen.

Just ja, innan djur-sessionen drömde jag att jag körde mamma, pappa och Linus i en bil - från baksätet. Det var fullständigt mörkt ute och jag såg ingenting eftersom jag hade ett säte framför mig. Jag somnade flera gånger under bilturen och körde stora delar av den blundandes. Mina föräldrar blev lite arga.

1 kommentar: