tisdag 9 december 2008

OMG

Oj... idag... Wow.

Först och främst: Julmiddagen i söndags blev helt fantastisk. Åh! Pepp som fan! Det fanns 120 biljetter och jag tror vi hade 140 gäster, minst. Det var så ballt, folk bara vällde in. Till och med polisen dök upp! Festligt, de tycker om att jaga oss med sina piketbussar. Även så i söndags. Synd för dem att de möttes av en proppfull foajé med hungriga matgäster, och inga lagbrytare som de så hemskt gärna önskar att de fann... (?) Man börjar ju undra, tror de att alla djuraktivister följer samma mönster? Snacka om att generalisera i så fall. Well. Pepp var det i alla fall, massor av mat, godis, glögg, glada människor. Peppen är på topp!


Men, idag. Jag har flängt hela morgonen känns det som, men det är inte sant. Jag har varit i skolan och köpt två böcker, de kostade tillsammans 685 kr. Köpa billig studentpris kompis, eller hur.

Och så har jag varit på Sabbatsbergs sjukhus, på något så tragiskt (alltför ofta i alla fall...) som en plastikkirurgiavdelning. Jag var nämligen hos min husläkare för ett par månader sedan och sökte hjälp för mina fantastiska kroppsdelar brösten. Och - halleljua - jag blev tagen på allvar, till skillnad från vad jag blev för några år sedan på ungdomsmottagningen. De krossade mig då, skrattade åt mig. En hemsk upplevelse. Men inte den här gången. Problemet var ju verkligt hela tiden. Och det är inget kroppskomplex. Jag har helt enkelt för stora bröst. Delar av min rygg är bortdomnad, jag får ont i ryggen och ont när jag tränar, mitt liv blir begränsat. Medicinskt problem, rakt av. (Jag är och förblir likhetsfeminist, so to speak... och jag är inte heller särskilt dum, om någon tror det. :) )

Så min husläkare remitterade mig till Plastikkirurggruppen på Sabbatsbergs sjukhus för en till undersökning. Och jag hade rätt om mig själv; mina vårdbesök var befogade. Landstinget ska alltså bekosta en bröstreduktion till mig. Hade jag besökt samma klinik privat (de gör sånt också... uh!) så hade samma ingrepp kostat mig 40 000 kr. Fattar ni, fyrtiotusen! Snabba jäkla bollar är det också för jag ska opereras om mindre än två månader. Det känns helt sjukt, skitläskigt och alldeles underbart på samma gång. Äntligen ska även jag kunna bada om sommaren...

Så jag har lite svårt att fokusera idag. Jag har bryggt två koppar kaffe och ska förmå mig att läsa i Miljöbalken nu. Fast jag vill hellre baka bröd. Jag kanske ska dra lott. Eller bara skärpa till mig. Fokusera...

1 kommentar:

Anonym sa...

På tal om generalisering; tror _alla_ poliser att ni är bråkstakar....?

Grattis till operationen!