söndag 1 mars 2009

Vegansk* Center!

Det känns smått fantastiskt att kunna äta Center. Center och Plopp är kära minnen från förgången tid då jag ännu inte förstått att mjölk är typ den största grundbulten i djurutnyttjandet. Jag kan verkligen sakna toffeefylld choklad men av någon outgrundlig anledning har jag aldrig gett mig på att försöka veganisera det själv. Det kan ju knappast vara svårt liksom. Det är helt enkelt min vansinniga otålighet som stoppat mig (men den kommer aldrig segra, aldrig).

Well, nu är den här i alla fall, den första veganska* Centern!
Egentligen är den inte i närheten av att vara Center, men ändå. Det står på den att det är Center. Och den smakar bra. Jag har kontaktat Cloetta med önskemål om vanlig, hederlig toffeefyllning i mörk choklad, och om kanske 3870 personer till gör det så kanske det händer! Men detta är en början. New dawn, new day, new life, feeling good.

* Det står "mjölkpulver (mindre än 0,5 %)" i innehållsförteckningen - precis som på Guldnougaten. Detta anser jag vara = mjölkfritt. Bara ett sätt för Cloetta att slippa bli stämda av hyperallergiker som reagerar på deras annars "spår av mjölk".

1 kommentar:

Anonym sa...

Så det bloggas fortfarande från din sida!! Ja tappade bort din med men trodde du lagt ner den...Roligt att så inte var fallet!!