måndag 13 december 2010

Ain't it

Metahumor. Det var tamejfan det roligaste jag sett på länge, avsnitt sex av Grotesco säsong två.

Idag har jag kommit på att jag har en equalizer i min iPod. Sisådär ett och kanske ett halvt år senare. Ställde in den på "small speakers" (töntigt för övrigt att man inte får ställa in helt själv) och nu hör jag bland annat basen. Med snäckor alltså. Kanske bästa idag.

Mindre coolt med magen och mellangärdet.

"[...] Är det nya situationer du står inför som skapar trycket? Kanske vet du inte varför det skapas mitt i solarplexus.
Tredje chakrat är vårt känslochakra där vi tar in alla impulser som kommer från världen omkring oss. Detta kan innebära att det känns som ett tryck i mellangärdet. Lägg dina händer under dina bröst och över revbenen. Blunda och känn hur du andas in genom din hand och sänder reiki. Bara håll på dina revben tills tungheten i solarplexus försvinner. När kroppens flöden är normala så kommer du inte att få något tryck i mellangärden det utlöses av olika stressfaktorer både fysiska och själsliga. Sänd reiki och känn hur händerna kan andas samtidigt. Håll munnen öppen så du inte biter ihop den då gör det inget nytta.Lär din kropp skillnad mellan avslappning och fysiskt arbete."

Skönt att veta att allt jag behöver göra är att sända lite reiki!

Nä men seriöst alltså. Emotionell fucking kris, emotionellt kaos. Jag fixar fan inte så här mycket på en gång. Jag vet inte hur jag bäst skyddar mig själv. Ser bara återvändsgränder överallt. Samt fällor. Det gör fan ont i bröstet alltså. Sjukt fascinerande att nästan kunna ta på omvandlandet från tanke till smärta ändå! ps. Det är bara jävligt jobbigt men jag är ganska vardagsglad ändå

Tror jag ska baka lite kakor i stället. Och ladda för att träffa Jens Holm imorrn.

Inga kommentarer: