tisdag 9 augusti 2011

Flash flash

Den här kommentaren fick jag på mitt förra inlägg:
You got good points there, that's why I always visit your site, it looks like you are an expert in this field. keep up the good work, My friend recommends your site. 
Den anonyme kommentatören tycks ha raderat sin post, tyvärr. Skönt att jag i alla fall är erkänd expert på området pingpongtennis. Med mera...


Har just nu en väldigt stark känsla i kroppen utav att vara på transportsträcka, att jag liksom har börjat springa mot nåt nytt och att jag försöker trassla mig ur alla klibbiga trådar från det som varit. Jag har sagt upp alla Com Hem-abonnemang jag har och ersatt dem alla med ett mobilt bredband. Jag har sagt upp mitt mobilabonnemang och kommit över en bättre begagnad iPhone. Köpt ny dator. Jag har tömt min dammsugarpåse och därmed gett dammsugaren sin sugförmåga åter. Inhåvat gamla skulder. Jag har använt min semester bland annat till att mentalt och praktiskt ställa in mig på att flytta ifrån min lägenhet i Handen. I skallen håller jag på och klipper banden genom att förstärka allt negativt med min lägenhet (typ silverfiskarna, att det tar 40 minuter att komma till stan, personen som varje solig dag står ute på gården och gormar åt sina barn, den storrökande grannen som förpestar balkongen, de evigt kalla golven, de fula golven, den måttligt imponerande tvättstugan...). Praktiskt har jag rensat ur garderoberna igen och gjorde mig denna omgång av med sex fulla kassar kläder (varav hälften jobbkläder som slängdes och hälften fina, hela kläder som fick flytta till Stadsmissionen). Jag har också rensat källarförrådet på allt som inte var mitt. Dvs nästan allt. Har gjort mig av med de balkongmöbler som inte var mina. Känner mig liksom redo att köpa flyttkartonger och tidningspappra in mitt porslin. Har dock ingenstans att flytta men jag anser att jag kommit en bra bit på vägen. Jag jobbar halvtid i en projektanställning som löper ut den sista februari och innan dess tänkte jag vara klar med en C-uppsats också, på något jäkla vänster. Vet inte ens vad jag ska skriva om. Men därefter ligger liksom framtiden för mig. Jag är nästan inte bunden till något då. Endast ett styrelseuppdrag i SMMI (som jag under anställningstiden är ledig från). Eller fan, två styrelseuppdrag är det... Svenska Ekodemiker också, som vi ju måste lägga ner om det inte skulle dyka upp styrelsekandidater ur tomrummet.

Läskigt med allt. Skönt i alla fall att inte vara ensam. Förutom på arbetstid, då.

1 kommentar:

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Det är något Augusti bär med sig.
En längtan efter förändring/förbättring.
Jag har typ bytt lägenhet Sthlm/Gbg(& ändrat mig) & anmält mig till skrivarlinjen(inte ändrat mig än).
Förtrollning? Helst. Kram!