onsdag 12 december 2007

Tyck lite synd om mig!

Min magkänsla är så där ruskigt dålig just nu. Den blir det när jag blir tvungen att välja bort att göra saker som jag egentligen vill. Som i kväll. Jag fattar inte varför allt ska hända samtidigt. Idag...
... fyllde min mamma år. Massa kul släkt man träffar tre-fyra gånger om året. Max.
... var det DRA-möte med lussefika. Visste inte om det förrän igår kväll och blev jätteglad när jag fick ett sms på dagen om det - trots att jag för tillfället tagit en liten paus. Verkligen glad. Hade varit riktigt kul att träffa Björn från Vegankrubb också... Det är ju inte varje dag man hittar till Estocolmo när man bor i Skaune, liksom.
... skulle det ut och drickas lite öl efter mötet, lägligt och bra eftersom jag inte kunde gå på mötet.
... är det Klubb Democrazy, som Nahla arrangerar. Jag missade förra gången och hade helt glömt bort att det var idag, fram till igår kväll. Blev helpepp och heldepp eftersom...
... jag lovat min pappa att skjutsa honom och Linus till Centralen imorrn. De ska till fjällen. Tidigt. Så, alkohol hade oavsett varit helt uteslutet. Och då blev allt uteslutet, eftersom jag ska upp så in i bänken tidigt och hade därmed behövt gå lika tidigt.
... Därav magen!

Men! Life's a drag, nya tag imorrn, nya jobbsök till exempel. Dagens tack riktar jag till Heroes (tv-serien), som fick mig på lite bättre humör i alla fall. :) Och jag hoppas att alla tågen inte gått, då blir jag ledsen i ögat.

Imorgon ska jag, utöver att skjutsa familj, försöka köpa klart mina julklappar. Jag undrar jag hur det ska gå, men det är mitt mål. Sen ska jag som sagt lämna in fler öppna ansökningar till olika arbetsplatser. Det är helt ohållbart att jobba kvar där jag är nu. Att jobba där är definitivt det mest oveganska jag ägnar mig åt och jag känner mig som en lat jävla bekväm sniken hycklare. Och sån hade jag inte tänkt vara! Om nån därute råkar ha ett så gott som vegan-ok jobb åt mig - please hojta. Jag är förmodligen väldigt intresserad!

Nu måste jag gå och sova. Den här dagen går under parollen upp som en sol och ner som en pannkaka, och bör därför avslutas ögonaböj. Är det någon som har planer att ge mig för fredag och lördag kväll, hojta.

Puss och god natt, vänner.

Ps. Kärlekskakorna var grymt goda även idag. Och glöggkakan med kanel och choklad... aaaah. Mmm.ds

Inga kommentarer: