lördag 19 januari 2008

Drömmar om sol...

Den här bilden kommer från Ed Harcourts spelning på Nalen i Stockholm i december. Personligen tyckte jag att det var en högst medelmåttig spelning, men det går inte att komma ifrån att Ed är Ed och det finns ingen annan Ed. Han är en av de största nu levande, och det är riktigt synd att så få upptäckt det. Å andra sidan är det ju rätt gött för oss som gjort det, för hur ofta händer det annars att man under ett gig kan mysa med varm glögg ståendes vid ett bord vid scenkanten? Allt blir så intimt med mindre välkända artister. Det måste man väl ändå säga om honom, trots att han är sjukt etablerad? Nå väl. När jag såg bilderna slog jag på "The beautiful lie" och please, gör det du med. Det smakar hallon om hela skiten! Och hallon står högt på min måttstock ska ni veta.

Igår kväll drack jag vin och åt alldeles för mycket jordnötter med Fredrik och Mattias. De är fina och det var riktigt nice att se dem. Synd att jag gick upp kl 05.50 igår morse, och följaktligen var ganska råtrött strax efter kl 01. De gör mig glad i alla fall och det är bra!

Dagens planer har helt gått upp i rök. Jag skulle ha varit ute på stan och skramlat pengar till djuren med deras och mina vänner, men pga det kassa vädret så har vi skjutit upp det till i morgon. Stormbyar, regn och kyla är högst opepp väder att stå i. Därefter skulle jag ha gått på yoga med min kära kusin och faster, men min kusin blev magsjuk. Ack! Så nu blir det lite lugnare. Efter nio dagars streckarbetande kanske det är ganska bra, även om det inte alls är lika roligt...
Om nån halvtimme ska jag köra ett träningspass och bli riktigt jävla äckeltrött och svettig. Sen ska jag göra massor av hommus av kikärtorna jag kokade nu på morgonen. Sen ska jag laga ett par knappar, och sen lägga mig och läsa. Det blir nog bra.

Imorgon var min plan att åka till Skärholmen och lyssna på gospel eftersom jag inte åkte iväg igår, men jag är osäker på om det blir av eftersom jag tycker det är viktigare att samla in pengar. Sen håller jag tummarna så de vitnar för att det blir dejt med Helena på eftermiddagen, för hon är den bästa Helenan jag vet och det var sjukt längesen jag träffade henne.

Nu ska jag borsta tänderna och byta om! Prepare for some sweat-dripping!

Håll er inne och akta er för stormen Kristin (det är så den heter, det bestämde vi igår).

Inga kommentarer: