lördag 12 januari 2008

Lite svett, lite sött.

I veckans nummer av Expressenbilagan "Fredag" svarar modeskribenten Cecilia B Jonson på min kritik av hennes pälsvänlighet. Cecilia, Cecilia, Cecilia... tack för att du publicerade kritiken. Men jag tycker du kommer undan för lätt. Vilken tur att vi ska utrota djurpäls som klädesplagg anyway. Att bära djurpäls för att det är snyggt (?!) är ett lika patetiskt argument som att äta kött för att det är gott. Patetiskt. Ondskefullt.

Idag har jag varit på Herman's med pappa och fikat. Han fick morotskaka och jag fick ananaskaka. Hans kaka vann ganska överlägset men det var mysigt hursomhelst. Innan dess var jag på Laserdome och lekte prickskytt. Jag prickade bra men blev prickad desto bättre. Fan vad svettig jag blev. Och så skrattade jag mig till magvärk. :)

I morgon efter jobbet tänker jag ta ett pass på vår sproilans Orbitrek och följa ett av de program som finns med på den medföljande DVDn. Jag tittade lite på det igår kväll och det var precis så där klämmigt och löjligt smilande och "I'm so proud of you, we can do this, aaaand now turn and burn, please" som det bara kan bli på TV-shop. Ska bli riktigt kul, säkert galet jobbigt men att få spana in snubben med sitt fantastiskt fåniga kroppsspråk och uttryck som står bakom den amerikanska Susan Lanefelt-varianten kommer göra det hela till en fröjd.

God natt önskar jag, ackompanjerad av Kristian Anttilas underbara "Vill ha dig". This one's for you...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du om hennes svar finns någonstans på internet?Isåfall,kan du länka den?
Har inte hittat det än och det skulle vara intressant att läsa :)

Sanna sa...

Jag har också letat utan att hitta det... Dumt! Men om man vill kan man säkert maila Expressen och be dem skicka hennes svar.