söndag 20 januari 2008

... och det blev sol!

Idag var en mycket bra dag, trots att den inte alls blev vad jag tänkt mig.

Först blev det ingen gospel. Dels för att jag skulle behöva åka så himla tidigt och dels för att jag prioriterade pengainsamlande.

Sen blev det inget pengainsamlande. Och där satt jag, inne i en lägenhet med strålande sol därutanför. Lite ångest för att jag inte var ute, men vad skulle jag göra där? Jag ville ut och snickra men hade inget att snickra.

Sen vid halv tolv ringde Helena, så då begav jag mig ut och till tåget. Vi möttes på Medis och scannade sen runt lite. Till sist landade vi i fönstret på Blå lotus med en varsin macka. Jag åt en med hommus och hon åt en med jordnötssmör och banan. Halleluja åt dem båda. Mitt kaffe var vedervärdigt trots att jag fick det utbytt, drick inte Blå lotus blaskiga bryggkaffe! Men! Sällskapet var det absolut inget fel på. Riktigt fint snarare.

När jag kom hem körde jag ett kort pass på vår Orbitrek (lika roligt att berätta om varje gång) samt lite styrka. Sen kokade och marinerade jag sojakött och gjorde en massa tomatsås. Tomatsåsen blev god och sojaköttet ska jag alldeles strax steka.

Nu har jag dragit min dag ultrasnabbt nästan. Det senaste jag gjorde var att äta en korintkaka och två stycken chokladwafers. Det var en fin stund jag hade med mina kakor.

Puss och kram, ses på stan/Lino -04

Inga kommentarer: