söndag 14 februari 2010

Just nu #1-8

Äter den mest fabulösa söndagsmiddagen på länge. Potatisgnocchi och broccolisås med champinjoner och trattkantareller, och lite mungbönor och kidneybönor till det. Mitt intresse för att laga mat har liksom, eh, dragit lite åt helvete. Men det kanske kommer tillbaka nu. Kanske.

Lyssnar på Massive Attacks nya album. Svår-myser. Mm, svårmysigt är min beskrivning.

Känner så mycket kärlek till mina vänner. Många av mina allra bästa vänner någonsin har flyttat in i mitt hjärta typ efter november förra året. Någon enstaka lite tidigare, några andra nästan två månader senare. Så här hel har jag nästan aldrig känt mig, tror jag.

 Blev just sjukt mätt av maten. Shit.

Har haft en ledig helg. Dessutom blev den helt underbar. Linn och jag lämnade in vår uppsats vid halv sju i fredags kväll. Den känslan alltså. Efter att ha snittat plugg typ 16 h per dygn i några dagar och sovit löjligt lite hela veckan kan jag meddela att det kändes snudd på magiskt att lämna in, även om vi är medvetna om att vi inte är klara än, eftersom vi lär behöva korrigera den efter opponeringen. Så jag har tagit mig en helg helt utan någon som helst inblandning av studier. Fredagskvällen var ungefär lika magisk som jag faktiskt vågade drömma om. Helt fascinerande. I lördags städade jag mer än jag gjort sammanlagt på hela året. Tog kanske en timme. Och sen fick jag träffa min fina mamma. Och så fick jag baka fina kakor i hennes kök. Och träffa fina katten Morrgan. Sen fick jag åka på fin fest hos Elma i Sundbyberg. Nästan alla mina favoriter var där och det var helt enkelt fint. 80-talstema. Jag kände mig snygg.............. Gick dock och la mig lite för sent (halv sex). Det var inte så bra, för jag hade behövt sova ikapp lite. Men. Idag fick jag träffa fina pappa. Sen åkte jag på Köttfri Måndag-möte. Nu orkar jag inte resumera mer, vem läser ändå ett så här långt stycke om min helg liksom.

Jag vill träffa Helena.

Varje gång jag slår igång min webbläsare sedan några dagar tillbaka, och lite oftare än så, så lyssnar jag på Allt finns ännu här med Syrén.

Ser fram emot veckan.

Puss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill träffa dig med! (sa hon och antog att fröken bara känner en Helena, haha). Och jag har inte fått nån kommentar från dig annat än "fick min kommentar inte vara med". Så please try again..hihi!

Kramaaa

//Helena

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Jag läste! ;) kram!