söndag 17 oktober 2010

Är självständighet en myt?

Jag förstår folk som blir galna på sina ömmande ryggar. Ryggen bär ju upp hela kroppen. Den känns vad man än gör, möjligtvis undantaget ryggliggande i en säng eller soffa med perfekt mjukhet. Just nu känner jag hur tung min rygg är när jag står upp. Jag vill bara döda den eller hänga mig eller sova i en vecka. Vad som helst som inte innebär att jag behöver gå, stå eller sitta. Eller bära, för i helvete. Jag hatar det eviga kånkandet.

Fick det eminenta tipset att gå på elevbehandling hos Axelsons. Ordet eminent ska för övrigt läsas med en gravt ironisk betoning, möjligen sarkastisk. Anyway. Det kostar 140 spänn för en timmes massage som student. Min bedömning är att om jag skulle förlita mig på massage som metod för att bota ryggsmärtesymtomet på sjukdomen give a complete non-fuck about the body for a year så skulle jag behöva gå dit kanske en gång i veckan i två månader. Tio behandlingar. 1400 spänn. När det kan vara ett så jävla gratis matter of giving and taking. Men det ska man ju vara två om. Har lärt mig att det är poängen med handeln. Handel ska vara win-win, annars är det dålig handel, eller inte ens handel. Trade:a, va. Det gäller att trade:a jävligt bra.

Jag har tvättat mitt köksfönster idag. Det blev ganska rent. Jag listade ut hur man öppnade upp det så att jag kunde tvätta mellan glasen. Man kunde tro jag är en bortskämd snorunge som vuxit upp med rut-avdrag. Jag visste inte ens hur jag skulle hantera min nyinvesterade fönsterskrapa. 19 spänn kostade den.

Så här ser för övrigt min fina fågel ut, so far:


Och nej, jag kunde inte motstå frestelsen att ta mig själv på bröstet. Jag älskar ju mina bröst. Jag + brösten = bff. Bff ska för övrigt läsas med en gravt ironisk betoning, möjligen sarkastisk.

Jaha rubriken? Skit i det! Jag bara tror det är så jävla mycket bullshit att vi ska sträva efter att vara så jävla independent hela tiden. Det. går. liksom. inte.

6 kommentarer:

Isak sa...

haha..

men sjukt fin fågel.

Helena sa...

Guuuuud va fin tatueringen är!!! /Helena

Helena sa...

En till: alltså jisses vad fin, ja vill typ hångla med din arm! (ja det har hänt att jag ägnat mig åt sånt förut).
Ja tror du har sthlms sexigaste överarm Sanna! Hur ont/hur många timmar har det tagit att fixa konstverket?? Vem har ritat motivet! Wow wow wow!

Sanna sa...

isak: tack!!

helena: tack!! vet du att i så fall träffade jag en sis till dig, som väldigt gärna ville slicka på den i fredags. jag hänvisade till läkeprocessen så hon fick inte. hon nöjde sig med min underarm då!

den är inte klar än, utan den ska fyllas i helt, alla fjädrar. hittills har jag suttit i 6,5 h ungefär. smärtan är uthärdlig men tröttsam, senaste sittningen gjorde jävligt ont tyckte jag. men det är liksom mysigt samtidigt! man blir ju så fett ompysslad på ett sätt, och får uppmärksamhet på ett sätt jag inte fått på too long :) det är min tatuerare som har ritat motivet, fingers, han jobbar på swahili bob's! han är satans duktig. du kanske kan göra en flamingo på din överarm? boris lolita? jag funderar på en flamingo. men sen tänker jag att jag kanske ska sakta ner lite i backarna. HOPPAS VI SES SNART!!

Helena sa...

Ohoo, ja trodde ja va ensam om min armfascination?! :)
Den är iaf väldans fin redan nu men ja är spänd på slutresultatet!
Hehe, ja Boris-Rosalita-PEZ! Han skulle kunna få pryda min överarm kanske, hehe. Fast ja är lite mer inne på en svala om ja ska tatuera en fågel. Men ja är inte lika hardcore som du! hihi.

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Awh snygg snygg snygg!!