söndag 11 november 2007

Kalas!




Det här fick mina fina gäster idag på mitt kalas! Överst: Kanel- och citrontårta. Mitten: Kanelbullar. Nederst: Havre- och russinkakor och knäckiga nötchokladrutor. Vi bullade upp så fint så fint med massor av godis också. Kaffe. Fint!

Why this? Jag fyller ju år imorrn! Eftersom det hade varit schematekniskt mer passande att fylla år idag så flyttade vi kalaset. Dessvärre hamnade Kicki lite i kläm (hon fyller år idag) men vi ska ändå fira henne och Simon och Ulla och Thea och mig på lördag. Det är så jäkla många som fyller år i november så man lever i konstant socker-, fett- och koffeinrus hela månaden. Och sen följer december... Vi har det inte lätt, så att säga. Ha-ha.

Sen jag hängde Silvia i granen har jag haft det jädrigt fint. Timmy var hemma hela förra veckan och vad kan man säga mer än att det är vi två. We are joined at the hip like siamese twins... Now that's a metaphor for the feelings that I store, I confess I love you so...

Vi gjorde egentligen väldigt lite under hans lov. Vi inledde med Heroes-maraton. De visade typ 13 avsnitt i följd på TV4+ och vi missade inte ett smack. Det festliga var att det inte var det minsta jobbigt. Asbra serie, med andra ord. När vi kollat klart vid halv elva på kvällen så kände vi oss lite sunkiga och gick ut på promenad. Det var fint.
På torsdagen den 1/11 så firade vi vår 2,5-årsdag - med mat så klart. Mat är vårt ess i skjortärmen. Och jävligt gott. Jag håller på att bli tjock, det trivs jag inte riktigt med så jag tänkte göra upp med mig själv. Snart. Öh.

Äsch, nu blev jag trött. Jag ska sova nu för jag börjar kl 8 imorrn. På eftermiddagen imorrn ska jag äntligen till doktorn igen och fixa en remiss till hudläkare. Jag ska alltså tillbringa min födelsedag på jobbet och på sjukhuset, ain't it lovely? Fast vad gör det när jag hade det så fint idag?

Har ni sett så bortskämd jag är? BORTSKÄMD. Men glad! Jag fick en galen slant av farmor, presentkort på H&M av moster och mormor, en yogaklass av och i sällskap av Jonna och Berit, rättvisemärkta vita rosor av Lova, hennes mor Lotta och far tillika min kusin Jonas, en handstickad mössa av Gunnar och Agneta, ett litet Body Shop-kit och en klocka av mamma, pappa och Linus samt en bonus av pappa i form av ett SF-presentkort. Jag känner mig som en skitunge. En glad skitunge. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu glömde jag ju att gratta dig på rätt dag i alla fall. GRATTIS i efterskott! Kram Josen

Anonym sa...

grym tårta! *avis*
peppa gärna lite för vegomässan i malmö här på bloggen! kommer du ner? här kan du hämta en banner att lägga upp. ha de fint.
http://vegomassan.org/?subaction=showfull&id=1192296165&ucat=1