onsdag 25 augusti 2010

Neandertal

Jag har gjort en lista. Terminens första. Terminen har visserligen inte startat. Jag har köpt en kursbok. Andra kursboken ska jag köpa imorrn. Jag har betalat kåravgiften. Jag har skrivit ut flyers. Jag har rotat i skåpen. Jag har grävt i förrådet. Jag har skurit flyers. Jag har druckit kaffe. Jag har promotat kåren. Jag har sett hur bostadslösa utbytesstudenter förgäves försökt hitta någonstans att sova. Jag har sett hur det slits i de olika föreningarna. Jag har känt mig ensam. Vilsen. Jag har gjort

en

LISTA!!!!!

och noterat att det kliar under hakan, på armarna, på låret, i hårbotten, på kinderna, i pannan och

det är ju roligt. Men jag tål ju fan inte stress, alltså.

Fick just veta att jag & Köttfri måndag förärats två uppslag i magasinet Heroes of today. Fick en kort, intensiv men snabbt bortviftad illusion av en ständigt ringande telefon, ett evigt jagande utav mig, att alla vill ha mig och att jag ska göra världen vegetarisk. Jag ska. Men förhoppningsvis ska detta inte ge mig magsår, stela axlar och eksem. Men det är så p-e-p-p.

Jag ska verkligen sluta vara överallt. Nu har jag vissa grejor jag faktiskt måste fullfölja kommande läsår. Förtroendeuppdrag. Men sen ska jag fan sluta. Det är fasoner. Jävla fasoner. Så jävla dumt är det. Jag känner mig dum i huvudet. Jag trodde jag var långsiktig och hållbar men så fan heller. Jag är ingen übermensch. Och det ska jag fan bära med mig. hela. hösten. och. livet.

Och jag ska lägga handen på din rygg, kyssa din kind, lyssna på dig och lyssna på mig. Bara kolla hur det ser ut nästa vecka! Det är förfärligt!

Jag måste ha glass och Beverly Hills och ett telefonsamtal RIGHT NOW! Men FÖRST! Planera. Kanske fila lite på testamentet.



Ps. Nä, Birgitta Ohlsson, är det någon jag blir förbannad på så är det dig och ditt jävla parti. Sverige behöver tamejfan inte folkpartiets röst, gå och köp en ekologisk gurka och rädda världen your way i stället. OCH HÅLL KÄFTEN!

1 kommentar:

Isak sa...

hahaha....






ett nedtaggande kanske vore vettigt, ja.