fredag 9 maj 2008

Ett liv i maj.

Senaste veckan har känts som i högstadiet. Möjligtvis första året i gymnasiet. Ständigt trött, ständigt stressad, alltid på språng och på helspänn. Så blir det med många bollar i luften. Det kanske låter som ett negativt tillstånd, men faktum är att det känns så himla bra. Jag känner att jag använder livet, att jag inte bara tråkar bort i sunt förnuft och framtidstankar.

Idag var min sista arbetsdag i raden av tio. Ett jäkla slit, faktiskt. Men jag har gjort saker på kvällarna, haft roligt och varit allmänt aktiv. Det blir hektiskt, jag stressar upp mig men jag mår bra. Men visst, det sätter sina spår: Jag är så sjuuukt trött nu och bara väntar på att min tvätt ska bli kvar så jag kan hänga den och sen gå och sova.

Förra veckan fick jag nycklarna till min lägenhet. Det är så fett att jag fixat lägenhet verkligen. Ett förstahandskontrakt mitt i Handen. Jag är 19 och har kirrat det och känner mig lite bra. Timmy var hemma förra helgen också, men vi såg inte så mycket av varandra eftersom jag jobbade varje dag, plus att vi båda gjorde grejor på kvällstid.

I onsdags var jag på Fredrikas musiktreors studentskiva. Det var verkligen så himla kul. Jag träffade så många jag inte sett på toklänge och det var bara joy alltihop. Så fint.

Imorrn ska jag upp tidigt, gå ut och gå innan frulle och därefter bege mig till Gärdet och protestera utanför ett fängelse, Cirkus Maximum. Kriminella jävla djurplågar-Cirkus Maximum, som affischerar olagligt och planerar hela turnéer utan att vara säkra på att få tillstånd, som låter sin personal både i form av människor och djur arbeta varje dag i nästan en månad. En maxprestation om dagen 25 dagar i rad! Vem fan pallar det?! Det är sjukt, sjukt, sjukt att kommunerna upplåter mark för sån verksamhet och det tänker jag visa imorrn.

I allmänhet har det hänt mycket i min skalle på djurrättsfronten. Det känns så bra, jag har kommit till en rad riktigt väsentliga insikter. Jag är så peppad nu alltså. Så passa er alla djurförtryckare... För många är ni.


Här är fina bilder från senaste Idiotträffen. Vi grillade korv i Vasaparken. Värsta korvpartyt hade vi, och vi körde 50 Hertz-låten "Korv korv korvarna korv" på repeat. I alla fall kanske fyra gånger. Which makes two minutes men ändå. Lite kredd till Folkinga Grillen som har Stockholms snyggaste visitkort, det animaliska innehållet till trots... Vem vet, det kanske är en sojakorv!

Inga kommentarer: