tisdag 20 maj 2008

Old folks, gamla vänner so to speak.

Very international, see.

Min plan på att koka ihop en stor kokoscurrygryta i matlådesyfte byttes tvärt mot häng i Björkdalen. Tre familjer, med fundamentet i tre gubbar tillika fäder tillika gymnasiepolare, har slagit följe med varann i hela mitt liv och nästan hela deras (gubbarnas alltså). Det har varit ungefär 28370 skidresor, en resa till Hirtshals i Danmark (flødebollens välsignade hemland btw), en otroligt turistig tripp till Rhodos (Sanna 12 år valde hotellet, JÄVLIGT turistigt... glass till barnen och allt) och massor av andra gatherings och happenings på olika platser. Nu i kväll så var den manliga halvan av den annars Östersundsboende familjen N på plats i familjen Fs boning i skogen. Klart halva familj E - which'd include me - tar sig dit. Jag åt innan, ja. Det är kött och potatisgratäng med bea det handlar om här. Jag pallade inte krångla med så kort varsel.

Familjen F är märklig. Skitbra, men märklig. Passionen för djur är enorm. Katter, hundar, kaniner, fiskar, you name it... Ett nybyggt blivande djurpensionat står på tomten. Det är kärlek till tusen. Och vad hamnar på tallriken? Jag behöver inte berätta.

Sonen F är min homie sedan länge, egentligen. Vi har väl tappat det där, kanske var det bara jag som tyckte det var så... men förr kändes det som att våra vägar korsades jämt och ständigt och att det skulle vara så - utan att vi egentligen brukade umgås särskilt mycket. Nu är han tillsammans med min gamla klasskompis, en av de allra bästa. De dök upp efter nån timme i kväll, och det var så himla fint. Vi snackade sjukt mycket minnen och människor. Och flavoner förstås, herregud.

Nu har jag ingen matlåda till imorrn. Vad jag däremot har är en ganska så elakartad allergisk reaktion efter vistelsen i Björkdalen. Det har inte bara satt sig i näsan och ögonen, utan i halsen. Lungorna. Jag är hes och hostar. Och utslag förstås, det kliar och jag försöker motstå att klia tillbaka. Det är inte lätt. Så nu blir det smörj av liten Sanna och sovasovasova sängsängsäng.

This is hardcore, 10-4.

Inga kommentarer: