söndag 11 maj 2008

Mer än lovligt bränd

Helgen har varit fin, och gått i djurens tecken. Gårdagen tillbringade jag på ett stekhett Gärdet, utanför Cirkus Maximums smutsiga tält. Som väntat var de helt sjuka i huvudet, tillkallade polis efter påstående om bråk (som vi stod helt oförstående till eftersom vi enbart delat ut information), varpå polis kom, sa att allt var OK och åkte igen. Efter någon timme kom det ut en snubbe och var skitarg för att vi stod där vi stod och försökte få oss att flytta på oss... vilket vi givetvis inte gjorde eftersom polisen sagt att det var grönt. En annan cirkussnubbe kom då ut och började mota bort oss med sin feta kropp, och iochmed det klev han definitivt över gränsen för vad som var OK. Skitsnack och hot kan man stå ut med, men inte våld. Beskådade av likgiltiga cirkusgäster ringde vi polisen, som efter lång väntan inte behagade dyka upp. Demonstrationerna fortsatte idag och kommer fortsätta hela deras Stockholmsturné. När det kommer till djurplågeri ger vi oss icke.

Idag hade Daniel och jag infobord på Götgatsbacken. Gick ganska dåligt tyvärr, men någon skada gjorde vi inte i alla fall. Dessutom fick vi fint besök av Timmy efter ett tag och det var ju najs. Efter infobordet gick vi till Södervegg och åt en macka, och sen fick vi glass. Frutz! Fulaste glassnamnet ever! Men godaste glassen i sommar!

Jag brände mig så in i helvete igår och har varit febrig och öm sedan dess. Mår rätt kasst, rentav. Well. Det går nog över och jag får skulla mig själv. Idag var jag väl insmord i alla fall.

Alltså, kolla in den sjukt grymma svampbordsgruppen (längst ner alt. under Möbler i vänsterspalten). Vi fantiserar om den på balkongen så om nån har lust att köpa den till oss vore vi tacksamma.

Inga kommentarer: