måndag 6 april 2009

Alltså, jag läser ju väldigt dåligt, men...

Idag har jag fått två nya böcker från bokklubben jag råkade gå med i. Jag glömde helt enkelt bort att avbeställa dem. De heter "Samtal genom dimensioner" och "Tankens makt. Visualisering - handledning och idéer". Den sistnämnda verkar onekligen intressann* på riktigt. Jag fnular mycket på sånt där. Men den första... På baksidan omnämns karmisk utmaning, samtidigt existerande dimensioner och aura. Såna saker. Jag vill flina, men blir motvilligt fascinerad. Det kan hända att jag slutar som spirituell new age-tant när jag blir gammal. Tarotkort och Sanning. Haha.

Nåväl. Nu har jag fem böcker från bokklubben liggandes på hög. Samt två hematitstenar som korrelerar med baschakrat och fyra CD-skivor med konstiga grejor på. Klubbens slogan är "Sveriges största bokklubb som ger dig livsenergi". Jag tippar på att den innehåller ett syftningsfel.

Intresseklubben får gärna anteckna även detta.


*Jag blev helt ställd när jag skulle skriva detta. Varför finns inte en n-genusversion av ordet för? Det korrekta ordet att använda är troligen "intressant", men. Why not vara delaktig i den språkliga evolutionen, tänker jag.

Inga kommentarer: