fredag 10 april 2009

Engelska ägg!

Nu har jag lagt sista handen på mina påskpraliner. Jag har valt att kalla dem engelska ägg. Jag tror bestämt att det kan vara de bästa engelska ägg denna jord någonsin skådat.

1) De är formade som ägg.
2) De ser ut som kokta ägg inuti.
3) De är till bredden fyllda med tre av de bästa smakerna som existerar: choklad, kokos och citron.
4) Ingen höna kom till skada vid framställningen.

Kokosmassa. Nymodigheter i mitt medvetande. Kärna av äggfri lemon curd.

Det bruna guldet.

Man kan lätt tro att jag är en naturbegåvning när det gäller chokladdopp. Dessvärre är så inte fallet.

Ett engelskt ägg. Det är så här det ser ut.

Glad påsk på er. Och ha nu tråkigt idag för i helvete! Lid!

3 kommentarer:

Per sa...

SKILLAT! Well done, påskpoäng pluralis till eder (eller dig om du varit helt själv). Nåväl, tråkig påsk, lid nu. Glöm inte det. Jesus. Ond, bråd död. Så firar vi återuppståndelsen på lördag kväll.

Sanna sa...

Jag var alldeles själv. Ha, mer påskpoäng till mig! Nu ska jag gå och sätta ett par spikar genom händerna. Det är bara roligt att lida. Fast, ja, tråkigt menar jag. Förstås.

Pappa sa...

Vilka fina påskägg! Jag är för stor för påskägg. Det är tråkigt. Nu menar jag såna där ihåliga som man fyller med gelatin och löss - förlåt jag menar förstås med det bruna guldet! Men man kan ju förstås låsas att man köper till ett gulligt litet barn och så proppar man det fullt med allsköns godis och bara mumsar, mumsar och mumsar. Fel. Jag köper ett pyttelitet för jag käkar upp allt på en gång - oavsett hur mycket det är i. Sån är jag. En glufsare som får ont i maggen! Glad påsk, lilla hjärtat!