onsdag 21 oktober 2009

Jag längtar efter Emil J.

Den här textraden har tagit fram en liten, liten hacka, och ristat som om jag hade en berghäll i huvudet och det var frågan om runskrift.

ni hör vi har samma, samma skrot och samma korn
som jagats jorden runt i motvind
för att hamna hos varann


Varje dag, ungefär en gång i timmen, så säger jag högt till mig själv

jag är så jäääävla bra

för annars går det liksom inte.

Tror jag håller på att bli sjuk.
Och jag lovar att jag sitter och kvider i överpepp om ett par timmar, igen. Socialstyrelsen har säkert rätt. Det kan vara ett sjukdomstillstånd, angränsande till manodepression, att vara väldigt, väldigt lycklig.
Det som gör mig olycklig just nu är stressen, när den stundom låtsas att den kopplat greppet om mig (MEN DET HAR DEN FAN INTE!) och att jag tror att jag håller på att bli sjuk.

Strategi
Läsa mer De-Shalit, för att det är så peppande.
Döda förkylningsbabyn.
Tänka på roliga, fina i morgon.
Lyssna på Emil Jensen (och sörja att jag inte kan vara i Södertälje och se honom i kväll)
"Kötta" allt motstånd.

2 kommentarer:

Sanna sa...

ps. Kvider redan. Håkan Hellström gör underverk.

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

owh yes kötta på kiddo!!!!