söndag 21 mars 2010

Tror du det?

tror du att du är det enda som händer?
att ett klot som är runt vill ha gränser och länder?
och tror du ett land bara tillhör ett fåtal?
tror du en människa kan vara illegal?


fem i tolv och jorden knakar

det löser sig aldrig, jag vet
ett steg fram och fem tillbaka
det ordnar sig aldrig, jag vet
fyra i och himlen skakar
det fixar sig aldrig, jag vet
ett steg fram och fem tillbaka
men om vi fixar det

tror du vi låter dom plocka oss färska?
tror du det så tror du fel
att vi låter dom fortsätta söndra och härska?
tror du det så tror du fel
och tror du en människa kan vara illegal?
tror du det så tror du fel
tror du det så tror du fel

tre i tolv och solen sprakar
det löser sig aldrig, jag vet
ett steg fram och fem tillbaka 
det ordnar sig aldrig, jag vet
två minuter tills det brakar
det fixar sig aldrig, jag vet
ett steg fram och fem tillbaka
men om vi fixar det

tror du det så tror du fel
tror du det så tror du fel
tror du det så tror du fel
tror du det så tror du fel
tror du det så tror du fel

Inga kommentarer: