torsdag 24 februari 2011

Flirta

Jag måste verkligen blidka mig själv för att åstadkomma något = må hyfsat bra.  Idag gjorde jag massa oavlönat jobb samt duschade fram till lunch, sen lagade jag mat och åt och därefter var min plan att börja plugga. Men jag kände mig trött och då vet jag att jag antingen somnar eller läser en mening - loggar in på Facebook - loggar in på mailen - läser en mening - loggar in på Facebook - loggar in på mailen i en cirkel som aldrig upphör. Så kl 13.53 ställde jag ett alarm på 14.25 (behöver minst en halvtimme). Gav förstås lite lätt ångest eftersom jag samtidigt insåg att jag inte skulle börja plugga förrän halv tre, men det var lätt att slå bort. Somnade. Alarmet ringde. Snoozade. Alarmet ringde igen. Stängde av. Somnade. Vaknade 15.43. Man ba: yessss. Och då kände jag typ HELVETEJAGVILLINTENÅGONTINGSKJUTMIGgemignåt. Så jag gav mig sweet sweet sweets. De har jag ätit upp nu. Och nu bloggar jag. För om jag inte gjort detta, eller gör detta, så kommer det inte gå att plugga. Jag är så trött. I huvudet och kroppen. Uppfuckad rygg, trång hals, tryckande käkar och tillknycklat hjärta. Börjar ledsna totalt på det här tillståndet. Som känns som ett olösligt problem. Eller till viss del kommer ett balsamliv när SMUF är över, när SE är över och när C-uppsatsen är inlämnat. Men fuckin döden. Jag kan bara göra fel. Om jag inte börjar med mig själv. Och det är ju där jag försökt börja i 100 år. Men om jag gör det på ett nytt sätt. Då blir det åtminstone lite rätt. Kanske bättre med 33 % rätt än 100 % fel. Det hade varit så gött att fly fältet! Men så jävla tråkigt! Allt är orimligt och nu vill jag bara ha ett glas vatten och en kopp kaffe med sojamjölk i. Sen kanske, kanske jag klarar av att läsa de artiklar jag skulle läst igår. Fan, det blir en jävligt tråkig helg.

Men imorrn ska Siri och jag hålla föredrag, det blir kul! Hej då!

2 kommentarer:

Isak sa...

fint.
fint skrivet.

Mirja sa...

Vet till 100 % vad du menar, syster v.