fredag 2 mars 2007

En putinuttig klapp på min egen axel.


Precis som alla andra flugor, allt mode, allt som följer något slags trend, så har även denna fångat mig nu - lika sent som vanligt. Blogg. Klart man ska ha en blogg!

Varför bloggar man? Eller, varför vill JAG blogga? Jag kanske känner mig ensam. Kanske pratar jag för lite med folk, så att jag aldrig får utlopp för mig själv, liksom. Eller är det nån sorts bekräftelse man är ute efter, känslan av att folk därute faktiskt är lite intresserade av vem man är och vad man pysslar med? Eller är man narcissistisk? Vill blåsa upp sig själv och framhäva sig själv? Om det nu är det man gör. Själv hade jag tänkt framstå som kool. Jag önskar nämligen att jag var kool. Typ wow-du-har-ju-töjda-örsnibbar-men-ser-i-övrigt-ut-som-värsta-fina-flickan-så-du-måste-ju-lyssna-på-bra-musik-och-häva-öl-kool.
Tyvärr har jag inte töjda örsnibbar. Och öl är inte så jävla gott. Det är ganska o-gott, faktiskt. Men jag jobbar på det. Jag menar, kunde jag lära mig dricka kaffe (jag är värsta kaffetunnan numera) så kan jag väl tycka om öl. Jag måste bara öva lite grann.

Nu måste jag komma underfund med hur jag ska bära mig åt för att få upp bilder. Kan jag själv? Ja för fan, jag är ju kvinna! En avloppsrensande kvinna med körkort. Driftig är hon också minsann!

Inga kommentarer: