måndag 5 mars 2007

Våren våras väl?

Idag har jag värsta vår-feelingen! Jag gick till skolan i converseskor och tjocktröja, och när jag åkte hem klev jag av tre hållplatser för tidigt bara för att få insupa den våriga känslan lite extra under promenaden hem. Det kan vara så att våren är den bästa årstiden. Inte mycket går upp mot torr asfalt efter månader av snö och blask, med grusrester som spår av vintern. Alla ljuden tycks förstärkas också, som att man nästan hör hur solstrålarna gnistrar och hur vinden fylls med ljummare luft. Och fågelkvitter! Fågelkvitter är hoppingivande. Kvittret sprudlar så av liv och får mig att tänka på stora svajande vitsippeängar. Gå runt utan vinterjacka med tygskor utan att bli blöt, utan att frysa... Det är underbart. Med andra ord var min 15 minuter långa promenad idag tokigt mysig. Det var bara Timmy som fattades! Men i kväll minsann, då får jag träffa honom. Varför då? Jo, för att det är Sunkit, förstås! För den undrande så är Sunkit en klubb som håller igång första måndagen varje månad, i källaren på Garlic & shots (vitlöksrestaurangen på Folkungagatan). Där dansas och framför allt skrålas diverse dansbandshits och andra obskyra favoriter. I kväll ska faktiskt herr Niklas Jönsson och Jonte vara DJs! Spännande.
För övrigt så kan kaffe vara det bästa som hänt sedan chokladen. Kanske. En termos, kaffe (eller varm choklad!), tunnbrödsrullar, Kånken, sittunderlag, cykel och en Timmy. Picknick. Det önskar jag mig just nu! Och lite mer fågelkvitter.
"Jag går med dig genom glassplitter, jag går med dig mot fågelkvitter."

Inga kommentarer: