fredag 16 mars 2007

Redig träningsvärk har jag också.

Fredag igen. Lasse åkte. Sanna har ett liv. Jaja. Jag gör i alla fall vettiga saker. Jag menar, finns det något vettigare än att plugga all sin lediga tid? Plugga på helgen? Nej, jag tänkte väl det. Alla gör det väl, liksom. Eller va? Vad sa du?

I lördags var jag på ledaruttagning. Sjuk var jag också, men det gick uppenbarligen tillräckligt bra... Jag ska bli ledare för Friskis & Svettis! Det är koolt.

I tisdags bytte jag frisyr. Acke fick leka. Igår när jag tvättade håret för första gången sedan dess tänkte jag att det nog känns ungefär så här för alla mer eller mindre korthåriga killar. Och alla mer eller mindre korthåriga tjejer. Jag kan ha en poäng.

I onsdags fyllde min lillebror 9 år. Det är också rätt koolt. Han fick en mobiltelefon, den lille skiten. Så nu känns min mobiltelefon om möjligt ännu äldre. Och så fick han inlines, så stora att även jag kan ha dem. Det är halvt galet. Mamma hade bakat massor, och allt fika var veganskt utom gräddtårtan och köpe-jordnötskakorna. Så jag fick bullar, toscakaka, kladdkaka och syltkakor. Och kaffe förstås. Det var fint det! Mamma är bra. Det är så dumt dumt dumt att jag träffar henne så sällan. Jag vet inte hur jag bär mig åt för att ha så ont om tid. Det är samma där som med djurrättsarbetet: Jag vill så himla gärna, men jag hinner bara inte. Man kan inte göra allt, och jag är en sån som ibland tror mig klara av att ha tokmånga bollar i luften, men när jag jonglerar så kan jag bara jonglera med max tre stycken, och efter ett tag flyger de åt var sitt håll ändå. Med andra ord så är det en övning för mig också, att prioritera ganska egoistiskt. Sen när jag utgår från mig själv i den ärliga grunden så tror jag att jag kommer klara av att jonglera med flera bollar, någorlunda kontrollerat.

Var är du, Timmy?

Inga kommentarer: