tisdag 27 mars 2007

Klänning och ingen jacka!

27 mars och vår. Jag tror inte man borde gilla det med tanke på varför det är så här, men jag tycker det är så fantastiskt härligt. Våren är lyckligaste tiden. Idag gick jag hem från skolan, alldeles lugnt och iakttagande. När jag hade gått över ängen (mina skor var vita även efteråt!) så mötte jag en dam och hennes vovve. Hon undrade om jag hade sett någon tussilago. Det hade jag inte, inte idag i alla fall. Jag inser mer och mer att jag får värsta lilla kicken varje gång jag är trevlig mot någon främmande person. Jag förstår inte varför, men jag tycker det är ganska roligt. Vad betyder det att jag borde satsa på för yrke? Kanske busschaufför?

Jag sitter med en kopp jordgubbste och ska snart dra igång pysslandet med mitt projektarbete igen. Det är roligt. Jag spelar in en Spice Girls-låt, "Stop". Jag tror jag borde ägna mig åt tidsstudier för att komma underfund med detta märkliga ting som rör sig subjektivt och individ-emotionellt. För det vore allt bra om man visste hur man skulle göra för att få den att inte gå så fort när man vill att den ska gå långsamt.

I lördags var Timmy och jag på Cirkus. Alltså Cirkus på Djurgården. Bästa konsertlokalen. Damien Rice. Han har nog studerat tiden, för han kan få den att stanna, han kan få den mjuk och spetsig på samma gång. Och han kan sjunga. Han kan skriva låtar som nästan ingen annan. Jag blev nästan kär.

För övrigt går jag runt med fjärilar i magen mest hela tiden. Det var längesen de återkom så här regelbundet. Jag vet inte om det är ett bra eller dåligt faktum, men det känns bra när de hälsar på i alla fall. Ja. Det är nog våren. Kanske. Eller en liten liten fisk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sanna! Hittade din blogg och tänkte bara säga hej! HEJ!