söndag 6 december 2009

Mono-dialoger

Bias, säger man på engelska.

Efter en lång monodialog, eller faktiskt inte bara en utan kanske snarare ett tusen. Då finns en och annan (slutsats efter insikt om att jag finns och efter observationer) som i praktiken formas kolossalt av kontexten.

Faktiskt ett inre kaos som skriker
sluta tramsa, gå och sov.
inse att det bara är ett konstruerat bekräftelsebehov som skapar det där...
spänningen skapas av olikheterna.
flytta hjärtat till armarna och benen. Flytta inte hjärnan till ögonen.

Jag har en hemlig tes. Den är ball. Den är kaxig. Den kämpar för att överbevisas. Än så länge säger jag att allt är nästan otroligt, men att framtiden kommer att förtälja.

Jag älskar livet. Människorna... vackra
men jag hatar hyckleriet, och vill helst döda det.

3 kommentarer:

MissDecibel sa...

Tack för igår, det var grymt!

Sanna sa...

Word som fan! :)

Anna sa...

berätta mer om monodialogerna. är intresserad av hur du ser på monogami.