torsdag 21 januari 2010

Relativitetsteori. Vad fan nu teori egentligen är!

Alla pluggar faktiskt olika. Och maxar på olika sätt. Jag har faktiskt lånat en bok idag. Den ligger bredvid mig och jag har faktiskt läst 20 sidor. Och den är intressant som fan, men jag somnar ju ändå. Och då måste jag byta syssla. Kanske faller "att blogga" inte in under kategorin produktivt (fast det är det ju!), men jag har idag till exempel haft knytisfrukostmöte och planerat fest med det högre syftet att peppa ännu fler studenter. Jag har diskuterat relationsanarki som queerkamp en stund. Och en styrelses vara eller icke vara. Jag har filat på syftet med Linns och min uppsats. Jag har peppat fram en idé om ett projekt för revolutionerande elevmaktsutnyttjande-pepp (alltså elev, inte student). Jag har kartlagt ett gäng politiska studentförbund. Jag har försökt lokalisera bästa stället för att maxa ihop en ultimat plan för varförvadhur man ska förändra upphandlingsprocesser i offentlig verksamhet och storkök. Och det finns en risk att jag får det att låta bättre än det är, men ändå. Vill bara påpeka. Att det här med hur tid bäst och mest rationellt utnyttjas... är relativt.

Ska läsa lite till nu, då, kanske. Hopp!

3 kommentarer:

Isak sa...

alltså alla dessa projekt och avhandlingar du genererar - de borde du ju lägga upp här, ju.

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Kör din stil=) Kram!

Moa sa...

Det är himla irriterande när man verkligen vill/måste läsa eller plugga något och så vandrar tankarna totalt iväg (eller så somnar man). Det är liksom som om man tänker så mycket på att "jag måååste läsa" att man bara har "mååååste läsa"-tankar i huvudet och därmed inte tar in vad man läser... Knivigt ;)