måndag 11 januari 2010

Skaldjur

Jag hade bara en arm ledig. Vore det annorlunda hade jag gjort det med större värdighet. Samma omfattning som du förtjänar. Jag tror du vet det även om minnena dras tillbaka till tafatt slarvig ouppmärksamhet och macho attityd. Kunde jag skulle jag framföra en miljon ursäkter.

Ett annat rum i ett helt annat rum satte jag mitt pekfinger på skuldran. Som nån sorts kärlek & respekt-förklaring. Fast med macho attityd, för att det är på det vi spelar? När det borde varit hela handen i en mjuk rörelse. För att vi förtjänar det. Ord kan vara mjuka. Det var en skön kontrast att höra dem efter mitt vassa pekfinger. Jag har i alla fall lärt mig att beröring är eftersträvansvärt. Jag undrar vad som snurrar. Vet att vi har en mycket bra byteshandel, helt befriad från cash.

Inga kommentarer: