söndag 21 oktober 2007

Krasslig helg

I fredags köpte jag en påse torkade fikon, ekologiska så klart. Jag vill bara säga att de är helt grymt goda. Jag skulle kunna äta upp hela påsen.

Man var inte nådigt kall efter timmarna på Stureplan igår. Det var trevligt, dock. Lina är bra! När jag kom hem lindade jag in mig i en filt och lagade mat: varm quinoasallad. Därefter lade jag mig i soffan och kollade på Moulin Rouge. Kände mig halvkrasslig och pausade efter en timme, så att jag kunde sova lite. Jag sov i ungefär en timme, sen tittade jag klart. Gick och lade mig tidigt, kunde inte sova så jag började läsa i "Under det rosa täcket". När jag väl somnade sen sov jag i 8-9 h. Frukost. Vid halv elva somnade jag igen och sov i två timmar till. Kändes nästan lite pinsamt, så när jag vaknade gick jag ut på en promenad. Mötte först Cilla och henne syster Jessica, och därefter Kicki, Göran och Simon. Då blev jag glad glad. Sen fortsatte jag att promenera, med P1 i öronen. P1 är bra. Väl hemma lagade jag lite lunch: rårakor med purjo, soltorkad tomat, morot, majs och sambal. Till det åt jag en liten sour supreme-sås med tacosås, majs och torkad aprikos. Finfint. Sen fick jag kaffe och nu sitter jag här.

Nu är jag helt registrerad på studera.nu och et känns stabilt. Lika svindlande varje gång jag snubblar över mina betyg, de är ju störda. Jag tror förresten att jag har lätt dyslexi. Det verkar rimligt.

Jag skulle vilja flytta till en ny ort med Timmy, det skulle vara så fett. Typ Göteborg kanske? Eller något helt annat ställe, bara det inte är klaustrofobiskt och köttigt som Skara. Fy fan för att bo i Skara. Det luktar väl döda djur långa vägar, och Bert. Fast, Marianne är ju i alla fall lite koolt.

Snart kommer Timmy. Jag längtar.

Inga kommentarer: