måndag 15 oktober 2007

Panisk impulsanmälan till VT2008

Idag skulle jag träna, äta frukost och sen bege mig till stan. Igår kväll lade jag upp en promenadplan för hur jag skulle kunna avverka hela Gamla stan i ett långt svep, för att kartlägga om och i så fall vilka restauranger där som serverar foie gras (gås-/anklever). Jag skulle bara sörpla i mig kaffet, borsta tänderna och sen gå. Till kaffet passade jag på att bläddra i en gammal katalog från Stockholms universitet... and all of a sudden kom jag på att herregud, varför söker jag inte till våren, tänk om jag vill plugga och så har jag inte ens sökt och waaaah det är sista anmälningsdagen idag!

Självklart söker de flesta i sista sekund, vilket får till följd att studera.nu går i snigelfart. Så jag stack till pappa, där jag är nu. Det gick långsamt även här, men man kom i alla fall fram. Och nu hr jag gjort en ansökan, så kanske kanske kommer jag plugga Genusvetenskap I i vår. Jäääj!

Jag kom nämligen på att jag faktiskt väldigt gärna skulle vlija läsa till geograf, och det helst med start nästa höst. Och då vore det ju schyst att ha kommit in i pluggstämning igen, samt att ha studerat en dos genus. Vi får se!

Och by the way, de har haft krångel med studera.nu i helgen, så sista anmälningsdagen är uppskjuten till i morgon. Man kan alltså anmäla sig fram till midnatt imorrn!

Det blev ingen kartläggning idag alltså, men nu ska jag i stället åka in och tömma bössor, försöka hitta nya bössplatser, vara med på en pälsdemo och förhoppningsvis gå och se filmen "Vårt dagliga bröd". Mucho fun!

1 kommentar:

Anonym sa...

Yäh! Underbart att du anmält dig till genusvetenskapen! Jag försökte göra det jag också men A-kursen går tydligen bara under höstterminen här i Uppsala så det fick bli Engelska A samt Språk och kön i praktiken, i stället.