torsdag 4 oktober 2007

Viktigare än bullar. Nästan allt är viktigare.

Det finns en och annan som tycker det är ganska så lustigt att jag gått och blivit tedrickare. Sitter med en kopp svartvinbärste just nu och det är ljuvt. Jag förstod inte grejen med te alls förut, och dessutom var min knyck så kass att jag oftast lyckades få mitt te beskt. Och jag var för snål med sockret. Socker är dåligt, fine, men det är värt det att få en god kopp te. Sen har jag cuttat the crap och håller mig borta från dagligt sötsaksintag nu, för det är en idel dålig vana. Så jag kan unna mig lite socker i teet. Bla bla bla, te är fint!

Det känns lite som att jag frusit konstant i minst en vecka. På jobbet har jag numera långkalsonger till och med... men på dagen idag var det så grymt härligt att sitta ute i solgasset på lunchen. VARMT var det också. Dock så blev det väldigt kallt inne efter att man suttit ute, meeen... det var det värt. Det doftade ju nybakt bulle inne hela dagen som kompensation. Lilla Norbergs livs på Dalarö sålde en bra bit över 300 bullar idag. Fjolårets rekord slaget!

Jag har köpt ett Rosa bandet idag. Det stod i en liten tillhörande folder att var nionde kvinna i Sverige drabbas av bröstcancer. Det är så himla läskigt. Jag blev väldigt rädd. Please. Köp Rosa bandet du också.

Efter jobbet idag gick jag till bibblan och lånade ett gäng böcker: "Naiv. Super.", "Volvo lastvagnar", "Blåst" och "Expedition L" skrivna av Erlend Loe, "Under det rosa täcket" av Nina Björk samt "Snabbmatslandet" av Eric Schlosser. In case you wondered. Erlend Loe är en fröjd att läsa. Bara för det ska jag gå och göra det nu. Jag har ändå inte mycket att skriva. Eller jo, jag åt korv till middag. Jäää! :)

... och en sak till. Den här dagen är från början inte alls Kanelbullens dag (som förövrigt startade som ett vetemjöls-säljtrick av Kungsörnen, har jag hört), utan har sedan längre varit Världsdjurdagen. Det är galet mycket viktigare, även om det är helt stört också: Alla dagar är väl djurens dagar... eller... alltså. Ja, ni vet att jag tycker det är stört att "djur" som ihopklumpad grupp är nån sorts utsatt grupp som behöver skydd - samtidigt som de är en del i vårt brutala maskineri. Att äta kött är perverst och att göra det samtidigt som att anse att djurlivet måste skyddas är... tja, inget annat än fucked.

Inga kommentarer: