torsdag 11 oktober 2007

Sierra Slipridge

För att fortsätta på sojalatte-temat så kan jag meddela att det även funkar utmärkt att göra latte på chokladsojadryck. Det gjorde jag i morse och det smakade mumma! Lite riven mörk choklad på toppen av skummet hade varit kalas, men det gick bra utan också.

Om 20 minuter ska jag spatsera iväg till bussen och jobbet. Jag börjar känna mig riktigt varm i kläderna nu, för nu har jag verkligen gjort och lärt mig allt som finns att erbjuda mig i arbetsuppgiftsväg. Igår gjorde jag frysen, gick galant. Och jag har precis lärt mig städmaskinen. Haha. Det är roligt att städa. Fan vad bra det känns att kunna erbjuda sig att ta den, för det är såå mycket glassigare än att sopa. Sopa blir man ju svettig av! Fast det blir ingen annan. Hmm. Jag kanske är lite för ambitiös. Men vad fan. Städar man ska det väl bli rent! Det enda som jag skulle behöva repetera är laddningen av morgondagens bröd. Det ska jag göra idag. Jag är en arbetsgivares dröm, innit?

Nionde arbetsdagen i rad idag, two more to go! På lördag är jag ledig! Ända till onsdag är jag ledig. Så fint, så fint. Om allt går som jag tänkt så ska jag träffa Johanna imorrn efter jobbet och fika med Anette och eventuellt andra Idioter på söndag, gå på pälsdemo och bio ("Vårt dagliga bröd") på måndag och sen vet jag inte mer. Laga mer matlådor ska jag göra också.

Idag har jag cyklat. Jag blev svettig. Och så har jag klippt luggen så nu känns håret mycket bättre. Jag blir galen när luggen är för lång. Nu är den kort igen. Och så sitter jag här i klänning och trivs. Den kostade 49 spänn och är helt fin, då blir jag glad.

Nä, nu ska jag gå och borsta tänderna och läsa vidare i boken "Snabbmatslandet" (alltså "Fast food nation" egentligen...).

... och angående rubriken så är det tydligen mitt nick om jag hade varit strippa. Koolt!

Inga kommentarer: