fredag 5 oktober 2007

Sojalatte ftw!

Min kropp och mage känner väldigt sällan mättnad, och om så sker så är det aldrig så att det är omöjligt att få ner mer. MEN. Jag har upptäckt, till min stora fascination, att kaffe latte gör mig helt proppmätt! Nästan lite äckelmätt och det kanske är det som krävs för att få mig att äta normala portioner, haha... Nu äter jag oftast ganska bra mat som dessutom är helt kolesterol- och djurfri, så stora portioner är egentligen inget större problem. Förutom när de blir för stora, som de tenderar att bli rätt ofta kanske... och så är det jobbigt när spinkdamerna på jobbet tittar på min tallrik och förundrat säger att de inte förstår hur jag får i mig så mycket mat, och att de själva skulle spricka. Jag blir liksom lite illa till mods. :P

Nu ska jag borsta gaddarna och gå ut i höstluften, för lite utevistelse innan jobbet. I kväll blir jag alldeles ensam. Lite skönt, lite tråkigt.

Ha en finfin dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Måndag kväll is perfect och soffpotatiskväll is also perfect. Hos vem? Jag är allt annat än ensam hemma i båda hemmen... Kram.