tisdag 22 september 2009

"Handlingskraftig" "Ordnar för dig"

Har pluggat skitmånga timmar idag.

+ Tränat.

+ Duschat.

+ Handlat massa mat. Svenska rötter och knölar, mest. Typ.

+ Hämtat ut min bob hund-biljett. Som jag trodde var förlorad. Som inte var förlorad. Bara inte uthämtad.

+ Gjort några matlådor.

+++++ alltså

Och nu håller jag på och vidgar mina vyer. Tittade på terminsöversikten på mitt program. Miljö & utveckling, alltså. Fann att det är ytterst få av de valbara kurserna nästa läsår (alltså nästa läsår!!) som tilltalar mig. Har kollat kursutbudet på Göteborgs universitet. Malmö högskola. Stockholms universitet. Uppsala universitet. SLU. Hittat lite matnyttigt. Till exempel den beryktade kursen "Miljöpsykologi" om 15 hp på GU. Och "Miljö och utvecklingsstudier: värderingar, världsbilder och visioner" om 15 hp på UU. Tänker mig att jag ska snitsla själv............ liksom. Som Blondinbella. Blondinbellamentaliteten är.......

såattsäga intressant.