onsdag 23 september 2009

Vet inte vad det liknar / romantik.

Du skulle döda mig om du visste var jag gör med dig i fantasin
Jag skulle döda dig om jag visste varenda tanke var slöseri
Så vi är väl kvitt?


Vi är så lika i grunden och bör därför ha det på samma sätt. Förutsättningar för förändring. Vad jag bryr mig om, vem som står vid låset i min framtid. Frågetecken? Inte är det ett yrke. Kanske önskan om att förändra. Vadsomhelst till det bättre. Men det är alltid, också, en annan. Det här: ♥ Vågar inte skriva ordet på grund av klyschskräck. De skulle bara veta.

Och att vi är så fina
och att det också känns klyschigt. Men att jag ändå vill se det som ett språng ut i det okända. Du vet... h o p p .

Att alltid hoppas på att någon ska höra. Att alla säkert har en sån önskan. Att någon ska höra. Förstå hissa dissa. Observera. Helst hylla sprida. Att det skulle gå... Att vi skulle kunna få allt. Utan sorg. Om någon bara hörde.

Vad nu det är och innebär.

Bara...
välj /
låt bli /
gör det /
säg det.

3 kommentarer:

idiotiskt sa...

det är svårt det där tro mig jag är blind

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

vet inte vad romantik är längre?

Per sa...

Hopp ar bra, mycket bra. Sa lange det finns en morgondag finns det hopp.

Hopp.