torsdag 19 november 2009

2 svåra insikter

1) Det Är Mycket Nu
I lördags simuleringsförhandlade vi, pt I. Hade födelsedagsfest på kvällen. Smashing. I söndags pluggade jag ikapp. I måndags hade jag seminarium och därefter åkte vi till stan och köpte en massa presenter och mat till igår. Sen unnade vi oss restaurangmat för att vi var så bra. I tisdags åkte jag hemifrån kl 7 och kom hem kl 22.45. På morgonen hade vi filmvisning i skolan (Home). Maxade jobb i ett par timmar därefter. Åkte till Stockholms universitet och deltog på Klimatforum i några timmar. Tillbaka till skolan och jobbajobbajobba. Igår tog vi oss igenom Fokus:klimat med bravur och det känns jävligt ballt. Jag åkte hemifrån kl 7.15 och kom hem kl 01.53. Men det var - seriöst - bara roligt. Men jag är trött. Trött. Idag var jag i skolan kl 10 igen och röjde undan det sista. Satte mig sedan (efter en värd fika med kårfolk) i bibblan och pluggade. Fick veta att min farmor dog igår. Blev väldigt ledsen. Tänkte att DET ÄR MYCKET NU och har nu gjort vad jag kan för att begravningen ska ske när jag är hemma. Jag är väldigt ledsen. Ändå måste jag tänka på det här: Seminarium imorrn. Skriftlig respons att få ihop. Styrelsemöte imorrn. Handlingar att gå igenom. Kampanjevecka nästa vecka som jag helt prioriterat bort tills nu. Simuleringsförhandling pt II nästa helg.

Helg 1, nu. Då ska jag gråta lite tror jag. Och vila. Och förhoppningsvis skratta. Och älska livet för det är jävligt bra just nu, trots allt.
Helg 2, nästa. Efter simuleringen på lördagen ska jag fira fina Sofia och kombinera med att hylla Michael Jackson på nåt festligt sätt. På söndagen ska Sofia och jag fira varandras födelsedagar genom att bjuda varann på Emil Jensen. Hoppas det lyser igenom hur mycket jag ser fram emot det här.
Helg 3, nästnästa. Då ska jag på konsert på fredagen, fira att tentan är inlämnad. Antingen Ed Harcourt+Loney dear eller Peter Murphy's Carver Combo. På söndagen ska jag på Vegomässan. Och så är det även Climate Walks i Stockholm. Och värt adventsmys hos den bästa Johan i min bekantskapskrets. Det är menat som en komplimang trots att han är den enda Johan jag känner.
Helg 4, nästnästnästa. Hejdå Sverige, hej Köpenhamn.


2) Det går inte att ångra något
Jag lyssnade, för ovanlighetens skull, på Dungen. Du är för fin för mig. Testade att sjunga Du är perfekt för mig i stället. Tyckte det var käckt. Tänkte på Isak/dig (vet att du läser kompis!!) som sa att jag varit deep into Dungen nu jävligt länge, och då försökte jag komma på hur det kom sig att jag har Dungen i mina öron. Simon Norrsveden gjorde en playlist till sina bloggläsare. Där fanns ovan refererade Dungen-låt. Jag smälte som en glaciär på Kilimanjaro ögonaböj. Simon Norrsvedens blogg och musik hittade mig genom bob hund-forumet. bob hund-forumet hittade mig eftersom jag hittade bob hund. Jag hittade bob hund på okänt sätt men jag tror det utlöstes av en konsert i min skola i högstadiet, där Timmy var med och hade en bob hund-tröja på sig. Timmy som jag sedan var tillsammans med i fyra år. Hade liksom kunnat vara sjuk den där dagen i skolan. Hade liksom kunnat aldrig börja på min högstadieskola. Jag skräms av sånt här. Och fascineras. Och älskar livet.

- - - - -

Fick tillbaka min förra tenta idag. Jag äger så jävla mycket alltså. Ribban ligger kvar... utan darr, för jag är så jävla cool. Ba så jag jobbar, liksom!

Nu ska jag göra något annat än att plugga eftersom jag är rationellt irrationell.

3 kommentarer:

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

skickar över styrka och kärlek! kram!

Isak sa...

1) det är fantastiskt mycket du håller på med. jag imponeras varje gång jag införstås. hemskt ledsen att din farmor har dött. det var det sorgligaste jag hört på länge.

2) läser alltid, och typ forever. u bet ya. butterfly effect är coolt. grattis till bra tentamen, damen.

Mirja sa...

Gillar dig så himla mycket bara! Så är det!