söndag 8 november 2009

Ringar på vattenytan

Stora stormiga dagar och en är ganska glad över att få uppleva allt. Jag har bäddat och nu får jag ligga, höll jag på att skriva, och det hade ju låtit roligt. Det är inte direkt rationellt av mig att blogga nu, nej. Jag blickar ut över mina pyttesmå bokstäver i kalendern och tänker "C-R-A-Z-Y" ungefär, och hoppas ingen utter behöver dö. Hellre ett några meter tjockt lager. Har jag hört. Fryser lite. Studerar Chipko-rörelsen. Gillar det. Funderar på mina narcissistiska tendenser. Funderar på dominans. På pondus. På min egen och på andras. Och att siffror kan plussas ihop med bokstäver och verkligen säga mig något, utan att det borde vara möjligt och än mindre logiskt.

Fryser lite.

Apropå lite av varje, inget och allt:
Capitalism: a love story
. Gå och se den på en biograf nära dig redan idag!

"Solen stiger upp"

Inga kommentarer: