måndag 16 april 2007

Men inte i läppen! Det gör bara mer ont.

Det känns som att jag gått på högvarv hela dagen. Troligen beror det framför allt på att jag förberedde mitt muntliga nationella prov i svenska till sisådär klockan kvart i ett i natt, verkligen ända till det att jag släckte sänglampan. I morse hade jag ställt klockan på 5.55 och det första jag gjorde när jag vaknade var att testa hålla mitt tal igen. Sen gick jag igenom hela min samhälleläxa för att kolla om jag skrivit något galet, samtidigt som jag åt frukost. Sen var det i princip dags att gå, det vill säga slänga den enorma plastsäcken med discohemlisar över axeln och gå till bussen. Väl i skolan satte jag mig ögonaböj och försökte styra upp lite problem med tryckning av affischer och flygblad till Vegomässan via mail, och sen började min lektion. Snabba bollar i banken. Och sen. Talet. Hm. Jag minns det faktiskt knappt alls, vilket är smått fantastiskt men knappast förvånande ändå. Jobbig dag. Vi riggade scen, övade dans, provade kläder och repade mellan kl 12.30 och 17.10. Det gick riktigt dåligt. Haha. Så klart. Känns verkligen fantastiskt bra inför morgondagens konsert.

Bit ihop, bit ihop, bit ihop, bit ihop
Bit ihop, bit ihop, bit ihop, bit ihop
Bit ihop, bit ihop, bit ihop, bit ihop
Bit ihop, bit ihop, bit ihop, bit ihop
Bit ihop, bit ihop, bit ihop, bit ihop
Bit ihop, bit ihop, bit ihop, bit ihop
Håll ut.

Detta var stört, för övrigt: Vegetariskt sidfläsk med scrambled tofu. Timmy och jag marinerade "sidfläsket" med vad vi anade skulle få det att smaka gris, som till exempel rökarom och glutamat (grillkrydda), och ja... Need I say more? Ganska gott var det i alla fall, och väldigt märkligt.

Bit ihop, bit ihop. Sa jag bit ihop?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjoho! Sitter här hemma i mitt rum och ångesten blir bara större och större... Bara så att du inte känner dig så ensam. ;P Jag tror att det kommer att gå bra imorgon, tänk på att varken Philip eller Johan var med och repade idag... :/