onsdag 25 april 2007

Tumrullning.

Inte konstigt att människor mår dåligt. För tillfället sitter jag och är rastlös. Rastlös! Med en ynklig månad kvar till studenten! Först är man skitstressad till bristningsgränsen och sen i ett tvärt kast blir man rastlös... Jag vet inte om jag inbillat mig att jag inte har något att göra, eller om jag verkligen inte har så mycket att göra. Jag måste läsa en liten engelsk text, skriva ut lite fler prov till imorgon (undersökningstillfälle nr 2 i mitt projektarbete)... öh. Ja. Det är väl det "akuta" och det är knappast ansträngande. Sen borde jag egentligen förbereda ett föredrag till samhällskunskap B-kursen... Först hade jag tänkt jämföra det svenska, nederländska och finska skolsystemet, men det känns inte roligt alls. Nu är jag mer sugen på att hålla föredrag om anarkism, för det vet jag inte riktigt vad det innebär idag. Tvära kast hit och dit alltså. Och på fredag är det mösspåtagning. Har jag min mössa? Nej. Känns det bra? Nej.

Idag hade vi NP-uppsatsskrivningen i svenska B. Jag var inte ett dugg nervös och inte ett dugg stressad inför och under provet, på allvar alltså. Det var bra. Kanske har jag vuxit in i en lite mer mogen studentroll nu efter tre år, haha. Efter skolan åkte jag till Farsta C, och jag säger bara en sak: Barnavdelningar sparkar arsle.

Min oerhört luxuösa middag bestod av kokt ris och vita bönor. Det tycker jag var roligt. Eller, vita bönor äter man ju inte som de är, inte jag i alla fall. Jag blandade ner timjan, rostad vitlök, cayennepeppar, tomatpuré, kebabkryddblandning och senap. Blev riktigt gott. Och så gjorde jag en rejäl råkostsallad till, med riven morot, rivet äpple, vitkål och majs. Det är lätt att göra ungkarls-/studentmat god och bra. Så det så!

Imorrn blir det först ingen lektion, sen lite mentortid, sen en halv lektion, sen projektarbete, sen ingen lektion och skiva på kvällen. Oh jäää!

4 kommentarer:

Anonym sa...

din mat påminde om ungkarlsmaten jag åt igår: ris, sojabönor, pesto samt vatten för att det inte skulle vara så torrt: in i micron och ät med sked. haha
vet du förresten var man får tag på vegansk pesto? jag vet att det finns.

Sanna sa...

Haha, det låter som värsta kick ass-maten ju! Pesto gör all mat god ju. Sked är för övrigt underskattat. Det är det mest praktiska besticket av dem alla!
Vegansk pesto brukar finnas i en del hälsokostbutiker, men jag har aldrig sett det på typ ICA... det är sorgligt.

Anonym sa...

Jag hoppar mentorn imorgon... Ska nog hälsa på pappa på sös eller bara plugga. Som vanligt. Uh. Sov gott!

Anonym sa...

Är du i uppsala, så gå in på martinas i svava-gallerian (gallerian närmast stationsområdet). De har en vegansk pesto som är väldigt bra. Märket heter Cara cucina, tror jag. De som verkligen verkligen gillar pesto, och det gör väl alla, så köper man lämpligen en jätteburk på ett kg :)

hej! /Leo