onsdag 18 april 2007

With joy.

Så grymt skönt att ha konserten överstökad! Och roligt var det! Vi var så förbaskat snygga allihop. Maja, Vicky och jag såg visserligen ut att komma ur fel decennium, men på sätt och vis kanske 80-talet är mer 70-tal än 70-talet själv. Snygga var vi i alla fall, och vi fick en jädra massa människor att dansa. Jag fick så sjukt ont i fötterna dock, högklackat och Sanna är inte helt överens, i alla fall inte när vi måste umgås länge. Mitt i natten vaknade jag av Kung Fu Fighting som spelades för fullt i mitt huvud, och när jag gick upp på toa insåg jag att jag fortfarande hade lika ont i fötterna. Haha. Men nu är det nästan bra igen.

Nästa konsert (om vi nu inte tvingas hålla en lunch-discokonsert...) blir en best of-konsert. Fatta vad kul, att plocka det roligaste/bästa från de här tre åren och göra igen! Oh jää. Nostalgi blir det då. Ah... Igår så bara gick det upp för mig att jävlar, vi slutar om mindre än två månader. Då finns ingen klass längre, ingen skola, ingen sån typ av trygghet. Jag har alltid tänkt att det ska bli så skönt att sluta - och det tycker jag - och jag har egentligen aldrig trivts jättebra i skolan och klassen. Men igår... ja. Då kände jag att jag kommer sakna Joel så himla mycket. Jag kommer sakna Mattias så mycket! Och Fredrik kommer jag verkligen att sakna! Och Maja med sitt vackra leende, sjuka humor, smittande glädje och sina brutala bravader att berätta om. Och så vidare. Efter konserten igår, när alla utom Mattias och Joel hade gått, frågade de om inte jag skulle med till O'Learys och dricka lite öl. Efter en del dividerande blåste vi av idén eftersom vi liksom var tre tragiska själar och inte fler. Vi kom fram till att det var skärpning som gällde, att vi i klassen måste gå ut tillsammans, och det snart. Time flies. Åh. De är faktiskt jäkla schysta människor, mina klasskompisar. Ett par stycken är lite svårare att få att passa in, men... ja, och vi alla är kanske inte jättelika och så där, men, fina är de. Jag kommer nog se tillbaka på gymnasiet med en hel del glädje ändå. Hoppas det.

Oj oj oj vad sentimentalt det blev. Bäst att riva upp tungmodigheterna och gå direkt över på den otroligt intressanta aftonen i stället. Om en timme ska jag träna på Friskis & Svettis. Jää. Sen tänkte jag hinna spela in lite sång till mitt fantastiska projektarbete. Yes. I helgen ska jag för övrigt till Norge och demonstrera, det ni! Då ska vi visa vad vi tycker om djurförsöksuppfödningen Løken Gård, som föder upp hundar, katter och grisar och är allmänt skitäckliga. Det är helt stört att det på 2000-talet förekommer sådana verksamheter.

Jag kan även meddela att körsbärsträdet utanför mitt fönster är fullt utav knoppar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad glad jag blev när jag läste vad du hade skrivit om mig. Tack. Jag kommer att sakna dig och alla andra jag med...! Som du sa - vi har en rätt mysig klass ändå. Och det är klart att vi ska gå ut snart... Bara för att fira att konserten är över! :) Vi ses imorgon!