torsdag 6 september 2007

Bra dagar!

Min ledighet var riktigt lyckad, verkligen. Måndagen var kanon. På eftermiddagen träffade jag Josen och vi tog en varsin kaffe för att pigga upp oss lite. Sen åkte vi tunnelbana till Högdalen, och det eviga samtalsämnet var konserverad potatis. Det är inte många man snackar konserverad potatis med i typ 20 minuter utan att det är konstigt på något sätt. Ah, Idioter är bäst liksom. I Högdalen slöt vi upp med Johanna. Vi gick och handlade mat (mycket konserver såklart) och vin och mötte sen Sofia. Ungefär i samma sekund som vi började gå till lägenheten började det ösregna. Det gjorde det desto trevligare att komma in sen i och för sig. Vi kokade ihop en riktigt schyst gryta och drack vin och åt choklad och tjattrade, tills det var dags att åka in till Sunkit. För första gången i min Sunkitkarriär kom jag dit för sent, dvs tio minuter efter att klubben slog upp portarna. Det resulterade i att jag stod upp hela kvällen, men det var förvånansvärt trevligt.

Sunkit inleddes med att säga hej till Fredrik och Josens Helgon-kompis Maja. Sen tog vi en bloodshot som gjorde gott, även om inte Fredrik blev helt övertygad. Hur kan man inte gilla vitlök? Det tycker jag är knasigt. Kvällen var i alla fall jättetrevlig, och det var roligt att träffa alla människor jag inte sett på länge. Typ Hannes, Love, Niklas, Michel (! fast alldeles för kort!), Ankan, Kajsa... och Fredrik såklart! Dock var jag trött, som vanligt, och tog sista pendeln hem. Jätteskönt. Fan att man ska vara sån kvällströtter. Det är hopplöst att försöka hålla mig vaken!

I tisdags ägnade jag mig mest åt att laga mat, en enorm pytt. Skön dag men ganska händelselös.

Igår var jag tillbaka på jobbet igen. Det var helt okej, speciellt eftersom jag visste vad som väntade efteråt: dejt med Helena! Det var så rackarns längesen vi umgicks och det var verkligen på tiden. Vi hängde på Sabis i nästan en timme bara för att avgöra vilket paket med kakor vi skulle köpa. Nästan komiskt att komma därifrån med ett ynkligt paket kardemummaänglar... som för övrigt är väldigt goda. Vi lagade en schyst linsgryta och sen drack vi te samtidigt som vi skrattade åt alla stackare som sökte till Idol. På det hela taget var det hemskt trevligt att träffa Helena igen. Hoppas verkligen vi lyckas med det eviga målet om skärpning...

På kvällen igår fick jag ett väldigt oväntat samtal från Olle också, vilket såklart spände ut mina läppar ännu mer. Så det blir dejt med honom i helgen minsann, jäää! Både dejt med Olle, Sofia och Johanna... Det bådar gott alltså, trots att jag ska jobba.

Nu har jag dessutom Halebop kontantkort och sms:ar gratis i 30 dagar. Igår kväll pratade Timmy och jag i nästan en timme och det kostade oss 1,98 kr (tre uppringningar). Fan vad lagom pris!

Den här morgonen inledde jag med en joggingrunda vid halv åtta och det var faktiskt skönt. Speciellt efteråt, heh. Sen dess har jag duschat och ätit en väldigt utdragen frukost. Kollat på TV och läst. Nu ska jag byta om och åka till Dalarö. Jobbjobb. Hej hopp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får lära mig ännu mer om att vara veggie så jag lär mig någon gång ;) Förresten var fejk leverpastejen god..Vad är sunkit för någon rolig klubb?

Vi ses när vi ses =)

Puss