lördag 8 september 2007

Solo svullkväll...

Uh. Det känns inte så bra... men det var gott i alla fall! Efter jobbet tränade jag ett svettigt pass, och efter duschen åt jag anything'll do-middag. Det blev lite rester av en bönchili (köpt på tetra, haha), helt utan tillbehör. Därefter en tallrik gröt. Oh kulinarisk upplevelse så det bara skriker om det... och så har jag ätit lite nötter. En 25-grammare Guldnougat. Lite godis. Glass med banan och chokladsås. Uh. Och det enda som stoppar mig från fortsatt svullande är mitt sunda förnuft - som uppenbarligen inte är så sunt ändå. Jag har i alla fall stoppat ett tuggummi i munnen nu. Jag tror det är tricket för min del. Mitt behov är egentligen inte att äta nonstop, utan att tugga på något så mycket det går och ha en god smak i munnen. För egentligen är jag ju proppmätt.

Det var en bra dag på jobbet egentligen, Karin jobbar och det är guld. Men ah, vad jag blir irriterad på en i personalen. Hon är i grunden trevlig och hjälpsam, vilket är väldigt bra, men jag får känslan av att hon vill ha kassan för sig själv, som sin egen. Till exempel hände det tre gånger idag att jag upptäckte att kön sträckte sig genom halva butiken, och hon säger liksom inte till! Det går ju ut över kunderna, och då blir jag arg. Det hjälper inte att man uppmanar henne att ropa om hon behöver hjälp. Barnsligt beteende, otroligt barnsligt, och hon är definitivt 50+. Inget barn.

Imorrn ska jag jobba igen, men min arbetsdag är tok-kort; 11-16.20. Skönt! Därefter ska jag inviga Olle i sushivärlden. En fiskfri hoppas jag, ska definitivt promota det i alla fall. Ska bli rackarns kul att träffa honom!

Nu går Kvarteret Skatans liveshow på TV. Fan, den var rätt kul alltså... och vad längesen det var vi gick på den! Wicked.

Dags för det dagliga storkoket: Linsbiffar, linsgryta och paprikasås i stora lass. Tänkte jag. Om jag orkar.

Natti.

Inga kommentarer: