fredag 21 september 2007

Kollektiv i Uppsala?

Igår var värsta bra dagen. Först var jag och klippte mig och det var så jävla skönt att få bort de där sista superslitna centimetrarna av permanenten. Nu har jag mörk bob med bred rak lugg. Inga jävla lockar, haha.

När jag var klar mötte jag upp Jossan på T-centralen. Vi placerade oss lägligt mitt i en grupp sexuellt dansande mormonmissionärer. Dessa svängde höfterna till musiken som dunkade ut till Indiskas modevisning som drog igång då, mitt på Centralstation. Hela grejen var ganska komisk egentligen. Det tog oss ett tag att komma på att man skulle slippa skrika till varann om man förflyttade sig en bit. Så vi satte oss på en bänk, där vi spottade Marcus Törncrantz inte mindre än två gånger, och han såg mager ut, hade ingen hatt på sig och bar på en mystisk väska. Efter ett tag kom Claire/Anette och vi gick och åt på Green'n'lean. Schyst ställe. Grönt överallt, väggar och stolar och tallrikar och sånt. Och otroligt hi-tech toalett.

När vi hade ätit, fikat och väntat ut regnet tillräckligt så gick vi till Hirschenkeller, där jag hade min slutskiva. Gårdagens Hirschenkeller var något helt annat än i våras, verkligen. Det var bara pensionärer där och de åt mat. Det var allmänt jättemysigt, världens surprise. Vi tog ett par öl och när vi kände oss redo så gick (!) vi till Skeppsholmen och Moderna dansteatern, där magasinet 00-tal hade releasefest för sitt nya nummer. Ganska speciell tillställning med popcornpåfyllare, billigt vin, död publik och högläsning. Och 27#11 förstås! Det var liksom huvudakten. Vi passade på att överlämna ett brev till Marcus som skulle besvara de frågor som uppstod på Centralen tidigare, och han kom fram till oss i egen hög person och förklarade. Han hann även utnämna oss till världens bästa fans. Sådana är vi, Idioterna. Jää. Stötte på Nahla också och var förmodligen ganska halv-wasted, lättpåverkad som jag är. Förlåt om jag var jobbig! Vi avslutade kvällen med att fiska i 00-tals fiskdamm och sen gå tillbaka till Centralen. Stötte på Linus Rhenberg så jag fick tågsällskap hela vägen nästan. Najs.

Sammanfattningsvis var det en himla mysig kväll. Det bästa vi kläckte var en idé om ett Idiotkollektiv i Uppsala nästa höst, och faktum är att det för en gångs skull inte bara är fantasier... Den här gången skulle det kunna bli verklighet, och det vore sjukt underbart. Så den planen kommer det nog spinnas vidare på. For real, liksom. Jäää!

Nu ska jag alldeles strax gå upp till centrum och möta Frida och Susse. Vi ska handla lite mat och sen gå hem till mig och äta och dricka te. Fint som vegosmör (:

1 kommentar:

ida ylitervo sa...

vad är det för kollektiv? haha, jag har ingenstans att bo så ge mig information tack. haha