söndag 23 september 2007

Peppar fett för mat och TV i kväll

Nu har jag precis ätit en scheissegod lunch. Jag blev helt överväldigad av hur gott det var - trots att det var så otroligt enkelt. Få ingredienser. Först stekte jag Veggos kycklingbitar tillsammans med hackad lök och vitlök. När bitarna fått fin färg huttade jag ner djupfryst bladspenat och broccoli samt ringlade över lite sojasås. Sen fick allt stå och fräsa tills broccolin och spenaten var tinad. Salt och peppar förstås, och så doftade jag över cayennepeppar och kanel. Innan jag hällde över woken på en tallrik stänkte jag över pressad citron. Sen åt jag med lite sweet chilisås. Underbart. Så nu är jag lycklig!

I natt sov jag hemma hos pappa i Vega. Det är inte mycket som går upp mot den sängen, alltså... Jag kom hem vid halv elva efter en kväll på Dalarö. Vi firade Göran. Han vann 270 spänn på lotterna han fick av Timmy och mig! Det innebar att tröstpriset tillföll allmänheten, dvs den ask med wienernougat som skulle blivit hans om lotternas utdelning var kass blev nu i stället bjudgodis mitt på bordet. Mycket mat fick man, och det sötaste var att de hade utgått från mig. Så jag kunde äta nästan allting. Love. Vi stannade kvar och tittade på Svensson Svensson, Babben & co samt halva Kocken. Sen fick jag skjuts hem av Görans bror. Nu vet ni det också.

Idag började jag dagen med att slänga hela min skål med müsli, eftersom det gick upp för mig att det smakade så jävla illa. Har aldrig misslyckats så brutalt med min egen müsli, och jag är säker på att det är mitt experiment med vaniljarom som är boven. Hela skiten smakar typ koriander! Helt vidrigt. Så, jag hällde ut bajset i slasken och kokade en portion gröt i stället. Mycket bättre.

Nån timme senare gick jag ut och gick en entimmespromenad ackompanjerad av P3. P3 is the shit. Sen körde jag lite styrka och sen in i duschen.

I kväll ska jag till Herman's och äta middag med pappa, faster, bästa kusin och farmor. Ska bli väldigt skoj. Det var längesen jag träffade någon av dem. Och Herman's käk är ju aldrig fel!

I och med att jag jobbar imorrn så blir det hem till mor igen i kväll, och jag är tokladdad inför premiären av Andra Avenyn. Då får jag spana in min secret crush Anders, haha. Igår förstod jag att Andra Avenyn är en ett-avsnitt-om-dagen-såpa... men det var typ när Skilda världar gick som jag senast var fast i en såpa, så det kanske är på tiden igen? Om jag hinner tänkte jag även kolla på reprisen av Jonas och Musses religion, som verkar riktigt intressant. Ah... SVT for the win. SVT och P3. Hej jag borde arbeta i offentlig sektor...

Nu ska jag läsa! Puss på er.

Inga kommentarer: