lördag 15 september 2007

Lördagsgnäll.

Idag känns som en sån dag då det är meningen att man inte ska göra någonting. Det skulle vara helt underbart. Kan tänka mig en schyst rulle, antingen hemma eller på bio. En bra bok. Pannkakor. Regn ute. Sova middag. Jag är så seg och orkar egentligen inte förflytta mig. Önskar att aktiviteterna kom till mig i stället.

Nu har jag snart bott hos mamma i tre veckor. Det känns verkligen som att jag bott här mycket längre, och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Att tiden går långsamt brukar ju inte vara ett bra tecken, men... ja, samtidigt så kanske det tyder på att det funkar bra att bo här. För det gör det, det är jättemysigt här! Och knappt rörigt någonsin, inte till bristningsgränsen på långa vägar i alla fall. Till skillnad från i Vega, där 2/3 av de som befolkar hushållet gärna skjuter upp diverse hushållssysslor såpass att de påtvingas den resterande tredjedelen. Då blir den tredjedelen galen och på nästan konstant dåligt humör, vilket är otrevligt.

Jag har kommit igång med träning väldigt bra sen jag flyttade hit också. Det har blivit många promenader, joggingrundor och cykelpass. Nästan varje dag, faktiskt. Härligt. I morse cyklade jag i en halvtimme innan frukost, lite mer än 18 km blev det. Känns lagom, mer vill jag inte utsätta kroppen för innan frukost. Det kan rentav vara farligt att träna för hårt på tom mage. Och never ever styrketräning vid den tidpunkten! Det är riktigt brutalt mot kroppen.

Så i kväll - eller rättare sagt idag - är det alltså massa band som spelar i Gula villan. Jag trodde det bara skulle vara grejor på kvällen, men nu har det visat sig att det liras från typ kl 12 och att jag måste vara där kl 17 om jag ska hinna se Eternal Exile, vilket jag halvt lovat(?)... Och sen måste jag hänga där till kl 19 för då spelar BK7. Sen är jag väl lite nyfiken på Lé bandmask, men de spelar inte förrän senare, vad fan, jag pallar inte alls att vara där från klockan fem. Hur jävla kul är det i den sunkiga kåken så länge. Det brukar bli så att jag känner mig helt bortkommen och lite utbölig och får ångest och vill hem. Men... jag kanske kan bita ihop. Kommer hungra ihjäl. Rakt på sak: Jag vill inte dit. Hej hopp jag är så typisk. Hade väntat mig en schyst fest som ingen skulle märka ifall man lämnade vid elva-tolv, men åh... äh jag... Jävlar vad neggig jag blev nu. Höll på att skriva att jag inte gillar Haninge. Haha. Snacka om överilat. Jag har bara ett väldigt litet umgänge här, that's it. Det är nog i Uppsala jag borde bo... men Haninge är också bra. Typ.

Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa. Tom lägenhet. Tyst. Höst. Varm tröja. Timmy i hjärtat. Hej hopp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner ungefär samma när det gäller Villan ikväll, därför passar jag nog. Men klart vi kan ses snart... Jag kan alla dagar (dagtid) förutom måndag. You pick a day! Kram.