tisdag 18 september 2007

Yta och djup flyter samman

Först av allt tänkte jag bara säga att jag har ansett mig vara jäkligt snygg idag, trots att mitt hår inte är mycket mer än ett organiserat kråkbo. Och min mössa är jättesöt, and I'm oh so cute. "Flash flaash flash allting handlar om flash."

Jag har grubblat en hel del jättemycket på sistone. Det har gjort mig ömsom deppig, ömsom pepp. Både ivrig och handelsförlamad. Jag har tänkt mycket på vad jag gör av mitt liv. Det känns inte som att jag gör någonting alls, som att ingen vill umgås med mig och som att jag också ibland hindrar andra från det. När jag satt på bussen hem idag slog det mig att det typ bara handlar om pengar. Absolut mest om pengar. Och lite grann om kalorier (alkohol = flytande bajs). Och kanske lathet, men det är trams. Det är så mycket jag egentligen vill göra, hänga med folk ut, gå på konserter och så vidare... men så bara känner jag hur det svider till i plånboken och då blir jag rädd och snål. Inte fan ska väl pengar få styra mitt liv? Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Kanske helt enkelt försöka släppa det där och leva lite mer, det känns ju sunt - särskilt med tanke på att jag faktiskt har pengar. Jag har helt klart fått nåt att bita i, och äntligen har nog tröga jag kommit till nån sorts insikt.

Imorrn blir min sista arbetsdag för veckan. Weeeii vad skönt! Efter jobbet ska jag på DRA-möte, vilket nästan känns pinsamt. Jag har varit brutalt inaktiv i sommar. Nåväl. Frida ska dit och vi kan peppa varann och bortförklara (eller förklara!) oss i kors. Frida är bra, och lång dessutom. Liksom. :)
Det som nästan känns jobbigast med att jag ska iväg på mötet är att jag kommer missa "Sex med Victor". Fast nu upptäckte jag att det sänds en repris redan kl 23.30 imorrn, i SVT24! Woho! Tipptopp. Det är i alla fall ett underbart program med ett lika härligt eftersnack i P3 kvällen efter. Älskar alla former av avdramatisering av sex (eftersom jag verkligen behöver det själv, haha. Okej, nu skulle jag kunna lämna ut mig själv helt här och egentligen finns inget som hindrar mig mer än en förnuftsspärr, betyder det att jag har ett ganska avdramatiserat förhållande till sexualitet? Eller så blir jag räddhare när det väl handlar om mig jättepersonligen. Wha'eva'!). Förra veckan var det ett reportage från en burleskklubb. Om det inte vore för att min garderob är alldeles för tafatt för att jag skulle känna mig bekväm där så skulle jag definitivt vilja gå på en sån.

Har även lyckats avverka alla avsnitten av "Andra avenyn - castingen" i SVT. Idag avgjordes kalaset. Lite besviken blev jag, men huvudsaken var ändå att Anders fick en roll. Jag känner mig nästan lite småstörd som återigen blev svag för en sån typ av utseende, som de flesta förmodligen inte alls skulle digga. Go go Anders! Äh, jag har säkert en förmåga att se beyond it all eller nåt, haha, by the way så har jag grym smak, kolla bara på Timmy! Han är snyggast i stan. + att jag faktiskt inte är särskilt ytlig alls. Jag äter både skalet och fyllningen på en kiwi, till exempel.

Inga kommentarer: